Stallanpassad mobil?

Bufera

Trådstartare
Jaha, då var det dags att skaffa ny mobil snart då min IPhone 6 inte fungerar som den ska längre. Plus att den hatar temperaturskillnader. (Vintern är kastrofal :( )

Vägrar nya iPhone 7 då jag måste kunna plugga in hörlurar.

Vad finns det på marknaden? Finns det något som tål en stallmiljö utan att få knäppen? Vill kunna ha appar och lite sånt så en smartphone är "nödvändigt"

// Bufera
 
Samsung galaxy x-cover 3! Har tvåan och den har tåligt stall och ladugårdsmiljön mycket bra i dryga 2 år nu, har tappat den i backen flera gånger utan att något har gått sönder. Enda nackdelen är att internminnet är för litet, 3:ans är större.

Sen finns ju Cat oxå, dom ska vara ännu tåligare, dock är dom inte så flashiga som andra smartphones.
 
Jag har aldrig haft problem med iPhone och stall. Eller iPhone och vinter/tempskillnad. Men så vägrade jag 6an och köpte en SE när jag bytte ut min 5S. Innan hade jag en 4. Den sov i en snödriva en natt utan mer problem än att den var kall att hålla i.

Däremot får jag typ varje halvår peta ut spännande mängder höboss ur ladduttaget när telefonen slutar ladda ;)
 
Rekomenderar att kolla efter en telefon som är damm och vattentålig :) har själv en xperia z1 som funkar utmärkt i stallet. Kan vara bra att ha på ett skal som skyddar lite mot stötar, jag har ett silikonskal.
 
Har också en sony xperia, men Z1 compact. Vattentät - vilket också innebär att det inte kommer in damm, päls och bös på fel ställen.

Eller vatten. Om man typ råkar tappa den i vattenhinken...
 
Jag har en Xperia z5 compact, den är damm och vattentålig och jag har tappat den mycket, haft den i skärgården (fuktigt och smutsigt). Den överlever även svettiga rid och löppass i ur och skur, även ösregn. Har inte märkt av någon temperaturkänslighet. Den är dessutom rätt liten jämfört med alla enorma blaffor till mobiler som är ute nu :yuck:
 
Har en xperia M2 aqua
Inget daligt att saga forutom att sony telefoner inte riktigt tycker om sd kort och kan vara svart att fa ner alla appar du vill ha. Men om inte det ar ett problem sa ar det en utmarkt telefon:love:
 
En vanlig iPhone med bra skal gör jobbet, åtminstone för mig. Jag har kört med Otterbox Commuter flera år, innan dess med ett ännu mer stryktåligt och skvättåligt skal från Otterbox.
Visst, skalet räddar inte telefonen från ett dopp i en vattenhink eller från att falla från hästryggen platt ner på en vass sten. Men om jag har lyckats undvika det så kanske andra också kan, tänker jag. ;)
 
Jag har haft 3 st Samsung Galaxy A3 på raken nu.
Den tål allt förutom att bli liggande i vattenhink i 5 min och när min herre skulle försöka svara när det ringde, och jag nyss tappat den i golvet :angel:
 
De gör ju just nu reklam för nån ny som ska tåla att vara utomhus, träning mm(blev sjävl intresserad). Men åh...vilket märke? ! Huawei kanske? Nån som sett reklamen och vet?
 
Jaha, då var det dags att skaffa ny mobil snart då min IPhone 6 inte fungerar som den ska längre. Plus att den hatar temperaturskillnader. (Vintern är kastrofal :( )

Vägrar nya iPhone 7 då jag måste kunna plugga in hörlurar.

Vad finns det på marknaden? Finns det något som tål en stallmiljö utan att få knäppen? Vill kunna ha appar och lite sånt så en smartphone är "nödvändigt"

// Bufera
Jag har varit nöjd med Xperia Z1 compact, den har hållit bra både mot slag och väta och damm/höattacker, nu har jag uppgraderat till Z5 compact.
 
Jag har varit nöjd med Xperia Z1 compact, den har hållit bra både mot slag och väta och damm/höattacker, nu har jag uppgraderat till Z5 compact.
Älskade min! Var dock uppe i tre stycken..... Tyvärr spricker bak-/framsida lätt när man tappar den i stall golvet :cautious:.

PS, damm och fukt tålde den dock bra. De små luckorna tilltill laddning ska vara vattentäta lossnar dock ganska lätt är min erfarenhet.
 
Jag köper inget annat än Sony xperia. Jag älskar dem, trevlig storlek, prisvärt, snygg, funktionell. Just nu har jag xperia z3 compact. Jag tappar den i golvet oftare än jag borde erkänna. När den är skitig är det bara att tvätta den i handfatet. Sambon duschar med sin (varför man nu skulle vilja smsa i duschen?!) riktigt bra telefon helt enkelt.
 
Älskade min! Var dock uppe i tre stycken..... Tyvärr spricker bak-/framsida lätt när man tappar den i stall golvet :cautious:.

PS, damm och fukt tålde den dock bra. De små luckorna tilltill laddning ska vara vattentäta lossnar dock ganska lätt är min erfarenhet.
Jag har aldrig haft problem med luckorna, men man får trycka dit dem ordentligt.
Har nog inte tappat den i betonggolv iofs, det kanske inte så många lurar klarar ändå..
 
Jag har aldrig haft problem med luckorna, men man får trycka dit dem ordentligt.
Har nog inte tappat den i betonggolv iofs, det kanske inte så många lurar klarar ändå..
Jag är ganska klantig :) Jag tappade luckorna till laddningen på minst två av dem, kanske alla? Bak- och framsida är av glas(??? iaf inte av plast som nuvarande Samsung) upplevde jag att de sprack lättare faktiskt. "Framsidan" lossnade också på två av dem.
Jag hade plånboksskydd och skärmskydd tunn plastfilm på min, men man tappar den ju inte när den är fint inslagen utan när man håller på med den.
Vilket fall så är det en mobil jag gillade skarpt! :) Jag tappade den i en vatten/lerpöl och det klarade den galant!
 
Jag undrar också. Jag har varit trogen iPhone-användare så länge smartphone har funnits, men är faktiskt sugen på att prova ngt nytt. Mest eftersom det är så bökigt med itunes osv, jag vill ha en mer användarvänlig telefon. Och ska man ändå skaffa ny är det ju en fördel om den tål stallmiljö också tänker jag :). Samsung verkar ju göra bra telefoner, någon som rekkmenderar ngt därifrån? Inte för stor, mycket minne och vatten-och smutstålig är önskemålen.

(@Monkie Jag tror den heter honor8, den i reklamen du tänker på. :) )
 
Xperia, haft flera modeller och de är jättebra och otroligt tåliga. Vattentäta och tål att ramla i golvet många ggr.
 

Liknande trådar

L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 544
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 008
Senast: cirkus
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 525
Senast: fio
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp