Ställa ut welsh, hur frisera?

athena

Trådstartare
Jag har anmält mitt ettåriga sektion B-sto till den regionala utställningen. Hon har fått en rejäl hårman under sommaren... och jag som halvblodsmänniska vet inte vad jag ska göra. Manen är vacker så klippa känns inte aktuellt, knappast fläta heller.

Men ska man göra nåt vid nacken, klippa stubb?

Och klipper man ur öronen?

Hovskägg?

Ja, helt enkelt, hur friserar man en welsh?

Fler tips mottages tacksamt vad gäller visning av liten unghäst :).

Sv: Ställa ut welsh, hur frisera?

Jag är ingen trimexpert (det svarar säkert någon sådan så småningom), men jag har sek. B själv och har visat en del.

Manen ska inte klippas eller flätas - den ska vara naturlig. Klipp helst inte i nacken heller.

I öronen tycker jag att du kan klippa bort tofsar som sticker ut. Hovskägget bör du låta vara.

Barnolja kring ögon och nos är ett tips.

Lycka till!

Låter bra så långt, klippa och fläta så lite som möjligt, det gillar jag ;). Hon är så extremt söt så det borde finnas en poäng för söthet inom welsh :angel:.

Manen får inte synas från andra sidan halsen. Våra ston har ryckt man medan hingsten har fått behålla sin långa vackra lockiga man (trots att den syns från andra sidan) klipp INTE bakom öronen. Banyolja i man o svans brukar få upp lystern i den.

Klipp inte stubb på nacken för guds skull bara ;)

Håller med dalatjej, I öronen tycker jag att du kan klippa bort tofsar som sticker ut. Hovskägget bör du låta vara.
Så är det inom shetland i alla fall, och natulig man

Ok, den syns inte från andra sidan men det är nog gränsfall... Svansen då, ska man jämna till den?

*ska köpa barnolja*

Till älgen:

iggligsot.jpg

nosa.jpg

(får man ha med ett föl att ställa framför så de får fin hals...?)

men.jpg

Gud vilken tur att jag skapade den här tråden, jag hade alla gånger klippt i nacken annars :D.

får man sno ett hörn av tråden?

Frågan är då som följer..

Vet ni om det brukar gå att "ragga" upp någon som kan visa åt en?
Jessie ska INTE visa själv. Ser så illa ut när jag står på näsan framför ponny och domare..

...jag som är glad över att äntligen ha en häst som jag orkar springa lika fort som ;).

Har inget bra svar på frågan, ponnyutställning har jag inte varit på sen jag var tre äpplen hög.

Kruxet för mig är att mina knän blivit sämre och kan få för sig att liksom vika sig. Helst vid fel tillfälle..:grin:

I min Ungdom fick halvbloden dra mig runt Elmia:p

Det brukar alltid finnas någon som kan hjälpa en att visa. Är Johan Becker på plats kan man alltid flörta med honom:love: Såvida inte Ekbäcken själva har med sig ett ton hästar......

tackar för tipset.
Halar på den kortkorta kjolen och ger mig ut på raggarståt.

Eller så skippar jag kjolen. Funkar nog bättre...:p:rofl:

och har alltså byxor i stället. Tänkte inte vara näck...

Senast ändrad:

Drar du ner mot Kalmar hållet så finns säkert AnneMarie Berneke på plats och kan hjälpa till då hon dessutom känner Fjärilen. Uppåt så finns jag på plats :)

Kalas.

Det är ju främst för er skull jag vill visa henne.

Här hemma VET vi ju hur fin hon är, men det kunde ju vara kul att ha det på papper också..

...det var ju detta med svansen... Den ska jag inte röra heller, eller?

Liknande trådar

Avel I ett utslag av total leda har jag anmält Lillkillen till ungponnyutställning. Kan ju bli intressant att se vad domarna tycker om en...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 054
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar