moah
Trådstartare
Nu vet jag inte hur det är med whippet, men med saluki kan jag nästan veta vilka hundar som placerar sig på utställning bara genom att kolla vad det är för domare samt läsa katalogen, utan att alls se hundarna i ringen alltså Det slår sällan fel. (Då har jag dock ett hum om hur hundarna ser ut, jag har väldigt bra koll på rasen)
På lure coursing får du ju se hundarna göra det de älskar mest av allt, det som de är skapta för att göra. Själv tycker jag att det är underbart och fascinerande att se hundar (oavsett ras) arbeta "på rätt sätt" så som det är meningen att de ska göra Det är ibland svårt att veta hur domarna dömer och vissa hundar ligger alltid på topp-placeringar samtidigt som andra har väldigt varierande resultat. Men, oavsett om hunden vinner eller kommer sist så åker den hem och är överlycklig för att den fått göra något den älskar. Riktigt lika glada brukar de inte vara efter utställningarna.
Att testa LC brukar inte vara så svårt, lite olika beroende på var i landet du bor iofs. Hojta till om du vill ha tips på hur du kan göra
Ja det måste kännas skönt när man har bra koll på det hela! Jag är fortfarande så pass ny inom utställning och har mycket att lära.
Låter roligt! Absolut det gör jag! Ska kolla upp vilka möjligheter som finns där jag bor.