Stall/ridfrisyrer?

Sv: Stall/ridfrisyrer?

kl

Gud så duktiga ni är som flätar och donar med ert hår, hur sjutton kan ni? Min axel är i dåligt skick så den hoppar ur led om jag ska vara där bak med armarna och fläta :(

Själv har jag ju långt hår som jag gör sidofläta på eller en vanlig tofs. Kan man tvinga sin sambo att lära sig göra inbakad fläta tror ni?
Eller kommer han få någon gaystämpel på sig om han blir grym på att göra fläta?
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

kl
Själv har jag ju långt hår som jag gör sidofläta på eller en vanlig tofs. Kan man tvinga sin sambo att lära sig göra inbakad fläta tror ni?
Eller kommer han få någon gaystämpel på sig om han blir grym på att göra fläta?

Klart man kan! Min karl fick lära sig att fixa mitt hår när min ena hand blev förlamad.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

kl,

jag har ungefär lika långt hår som Quickeman, brukar ha en inbakad fläta när jag rider eller låg knut mycket lös knut,(för hår långt för att göra ngt annat än fläta egentligen XD). när jag hade 1-2 dm kortare hår så hade jag håret i en låg svans som jag stoppade in under hjälmen, men nu så kommer det i ögonen om jag gör så... måste klippa mig...
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Nominous: Träning ;) Det blev inte särskilt lyckat de första gångerna jag provade kan jag ju säga :angel:

pulkaskurk: :laugh:Tack!

Lillypilly: Haha klart du ska lära honom det! :love:
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag har ett hår som ingen frisör har lyckats med hittills, så numera klipper min dotter mig och så får det vara naturellt i stort sett.

Mycket självfall, mycket hår och tunna strån. Suck.

Har längd nedanför skuldrorna, uppklippt med snedlugg. Hur jag än gör spretar det alltid åt något håll, så vill jag se någorlunda prydlig ut är det inbakad fläta som gäller och så spännen som håller lockar med egen vilja på plats.

Oftast blir det dock naturellt häng eller hög hästsvans. Vid ridning; dra alltihop kraftigt bakåt, på med hjälmen som fasthållare och så peta in allt ostyrigt under bakom öronen och hakbandet. Som sagt, suck!
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

nar det var langt, antingen flata i harnat eller knut i harnat, nar jag red/var i stallet.. nu nar haret ar pa utvaxt efter idiotklippning forra aret, jag snaggade mig ala brittney spears nastan, dock i frisyr ja det ser fruktansvart ut, ar massor av olika langder och forsoker att fa det vaxa ut. (var tvungen att klippa av pga sjukdom...) tills det ar nedanfor axlar igen sa ar det val en pageklipp som galler, lika langt i botten overallt.. snedbena pa det.. men det tar nog ett ar eller tva..
jag har funnit att harnat fungerar jattebra. eller sana dar "pasar" med spanne dar man kan stoppa in flata/losa haret.. och det ser ganska snyggt ut ocksa..
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag har långt hår som är lite uppklippt som går nedan för skuldrorna, jag brukar antingen ha håret i en knut eller en höghästsvans. När jag rider har jag en låg hästsvans i stället:-)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Ni kan ju hålla det hemligt:p

kl
Har ganska långt hår (klippte det rejält för ett tag sedan) iaf en bra bit nedanför axlarna. Har antingen inbakad fläta eller låg hästsvans när jag rider, annars fläta, hästsvans någon gång knut, har ju hästarna hemma (dock inte inne i huset;))så jag gör ingen speciell frisyr när jag ska till stallet iom att man är därute nästan jämt:p
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

ok jag har ocksa hastar hemma och skall glatt erkanna att de har sett mig i bade morgon har och nytvattat med handduk..i.e om jag har duschat och haret inte ar torrt annu.. de brukar inte bry sig.. de har ocksa sett mig i pyjamas av olika utforande (nattlinne, gummistovlar med kronans grotrock over om det ar kallt...) och aven i basta strumpor med hogklackat.. de bryr sig fortfarande inte....sa lange de far sin mat hahaha...
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Nu har jag långt hår, oftast i svans eller fläta, vanlig eller inbakad. Förr när jag både körde hoj och red så var jag nästan snaggad, väldigt kortklippt och körde bara fingrarna genom håret och hade frisyren fixad. :D

Jag har fördelen att svettas väldigt lite på huvudet så jag har aldrig problem med svettig hårbotten även om jag blir varm. :cool:
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Bild!!! Jag vill ha kvar mitt långa hår, men ha mera frisyr än nu. Jag vill gärna se hur ditt ser ut.

För övrigt har jag alltid knut (hästsvans som jag viker dubbel två gånger) när jag grejar i stallet. När jag rider har jag en vanlig låg hästsvans)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Har långt hår så valen är de vanliga enkla, antingen hög tofs (får fästa den lägre när hjälmen ska på) eller knut, eller fläta/inbakad fläta.
Har dock lite lugg på utväxt så jag brukar dra på ett mjukt hårband för att hålla undan den.
 
Senast ändrad:
Sv: Stall/ridfrisyrer?

kl

jag har fastnat lite för donuts XD. sen jag klippte av 1dm hår kan jag faktiskt ha en :p, + att jag äntligen kan börja med mina flätade knutar igen :banana:. blir lite så när man inte klipper sig på ett år :p
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Du vet att om du lägger upp en bild på dig med Stella så tittar ingen på dig va? ;)

:eek: SKYLDIG! :D

*knapp*

Jag har allt som oftast inbakad fläta, dock typ hälften av den som visades upp i början av tråden på både längden och "bredden". Om håret inte är utborstat (:angel:) så det inte går att fläta har jag vanlig hästsvans som vid ridning blir låg hästsvans som läggs upp i hjälmen, dock börjar det bli besvärligt då håret nu är så långt att det sticker ut i pannan. Sådär snyggt.
När jag är på ambitiöst humör har jag donut :D
 
Senast ändrad:
Sv: Stall/ridfrisyrer?

KL*

Bob-frilla, enkelt och det är perfekt att ha under hjälmen, inget som sipprar fram och blir himpa-vimpa och fladdrar när man rider...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: warg
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
7
· Visningar
393
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp