Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser så gott som alltid ut såhär;
Flätar på morgonen, så får den sitta i hela dagen och natten, sen flätar jag om igen nästa dag (morgon) igen.
Jag ser så gott som alltid ut såhär;
Flätar på morgonen, så får den sitta i hela dagen och natten, sen flätar jag om igen nästa dag (morgon) igen.
Du vet att om du lägger upp en bild på dig med Stella så tittar ingen på dig va?
Förr hade jag också det långa håret ner till midjan som jag flätade och någon gång gjorde knut av. Som skrivet innan så tog det inte så lång tid att flätade men desto längre att torka det.
Så för något år sedan fick jag för mig att det var dags att växa upp och försöka få någon frisyr istället för lång fläta. Tidigare försök har alla stupat på att jag inte har tid och ork att fixa till en frissa var morgon. Sagt och gjort jag stegade iväg till en helt ny okänd frissa och sa "Gör vad du vill bara det är lätt att sköta!"
Det gjorde hon också. Så jag är nu då fortfarande långhårig enligt den allmänna bedömningen, dock inte till midjan. Uppklippt på ett sätt som tar tid för frisssan men som gör att jag faktiskt inte ens behöver fundera på håret om jag inte vill på morgonen. Tvärt om faktiskt så har det hänt när jag inte gjort ett dugg med håret att jag får komplimanger för det.
Det går bra att ha det löst med är ändå långt att jag kan sätta upp, fläta eller göra hästsvans av det. Sedan ska vi inte tala om hur enkelt det är att få det torrt efter tvätt. Så från att många år ha behövt planera in tid för hårtvätt för att få det torrt i rimlig tid. Så är det bara att kliva in i duschen, tvätta, handukstorka och kamma igenom. Sedan är det enligt mitt mått mätt i det närmaste torrt. Så nu går det till och med att tvätta håret innan jobb.
Tyvärr har jag ingen bild men om man har en frisör som duktig på att klippa så är det lätt att få till det. Flera i min omgivning har gett upp sitt långa hår och skaffat klippningar i stil med min.
Du vet att om du lägger upp en bild på dig med Stella så tittar ingen på dig va?