Stall/ridfrisyrer?

Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag ser så gott som alltid ut såhär;
33127476.jpg


Flätar på morgonen, så får den sitta i hela dagen och natten, sen flätar jag om igen nästa dag (morgon) igen.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag har mitt hår för det mesta uppsatt i knut med en hårpinne igenom och när jag rider har jag det oftast i en fläta, men en låg knut funkar också.

Det här är min vanligaste knut, som till och med sitter uppe utan utan snodd eller pinne, om jag inte är allt för vild :D


Jag tycker mitt hår är väldigt lättskött, det tar någon minut på morgonen att borsta det och sätta upp det och samma på kvällen, tvätta håret gör jag en gång i veckan och så får det torka över natten.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag ser så gott som alltid ut såhär;
33127476.jpg


Flätar på morgonen, så får den sitta i hela dagen och natten, sen flätar jag om igen nästa dag (morgon) igen.

Åh långt hår :love:
AVIS!

Själv har jag hockeyfrilla just nu *host* För varit väldigt sjuk och tappade allt hår. Växer sakta ut nu. Så jag har bara sånt där brett tygband runt skallen för få bort det från ögonen eller en snusnäsduk. För kort för att sättas upp :)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Kl egen...

Ni är jättefina! Tar et inte lång tid att få det att torka? Tvättar ni varje dag, tänkte på vad ni har för jobb, och ev rider varje dag.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Mitt hår går nästan ner till rumpan och mitt hår tar en väldans lång tid att torka. Är det fint och varmt väder ute passar jag på att gå ut för då går det fortare. Men är jag ledig måste jag passa på att tvätta håret för att det ska bli ordentligt gjort.
Som tur är håller jag på med balsammetoden vilken gör att mitt hår håller sig rent i flera dagar:banana:

När jag har jobbat/jobbar varje dag i stall kommer jag hem sent vilket gör att jag inte orkar duscha håret varje eller varannan dag, men har jag svettats mycket ex. så vill jag duscha, men annars så sätter sig inte hästlukt osv i håret på mig överdrivet mycket.
Brukar också bara fräscha upp det genom att spola igenom längderna:)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag ser så gott som alltid ut såhär;
33127476.jpg


Flätar på morgonen, så får den sitta i hela dagen och natten, sen flätar jag om igen nästa dag (morgon) igen.

Åhh vilket underbart hår du har! :love:
Å jättefin fläta på det... Jag är typ så avundsjuk att jag kan dö nu...

Ge mig ditt hår? Snälla?

Jag har axellångt hår klippt i etapper som jag sätter i en vanlig hästsvans när jag ska göra ngt.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

öva, öva och öva!
I början när jag skulle göra inbakad på mig själv gick det bara inte! Fick kramp i armarna direkt och det gick inte:eek:
Men jag övade och nu gör jag det lika snabbt som en vanligt fläta:)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Jag har långt trollhår, lugg på utväxt. Det är antingen uppsatt i hästsvans eller i knut! Ibland - om jag lyckas, så blir det inbakad fläta.

friends_by_tarjeis-d37yd37.jpg
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Du vet att om du lägger upp en bild på dig med Stella så tittar ingen på dig va? ;)
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Vaaad.. Stella är ju :love: Fan henne skulle jag kunna posera med utan att skämmas för ingen ser ändå mig :D
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Förr hade jag också det långa håret ner till midjan som jag flätade och någon gång gjorde knut av. Som skrivet innan så tog det inte så lång tid att flätade men desto längre att torka det.

Så för något år sedan fick jag för mig att det var dags att växa upp och försöka få någon frisyr istället för lång fläta. Tidigare försök har alla stupat på att jag inte har tid och ork att fixa till en frissa var morgon. Sagt och gjort jag stegade iväg till en helt ny okänd frissa och sa "Gör vad du vill bara det är lätt att sköta!"
Det gjorde hon också. Så jag är nu då fortfarande långhårig enligt den allmänna bedömningen, dock inte till midjan. Uppklippt på ett sätt som tar tid för frisssan men som gör att jag faktiskt inte ens behöver fundera på håret om jag inte vill på morgonen. Tvärt om faktiskt så har det hänt när jag inte gjort ett dugg med håret att jag får komplimanger för det.
Det går bra att ha det löst med är ändå långt att jag kan sätta upp, fläta eller göra hästsvans av det. Sedan ska vi inte tala om hur enkelt det är att få det torrt efter tvätt. Så från att många år ha behövt planera in tid för hårtvätt för att få det torrt i rimlig tid. Så är det bara att kliva in i duschen, tvätta, handukstorka och kamma igenom. Sedan är det enligt mitt mått mätt i det närmaste torrt. Så nu går det till och med att tvätta håret innan jobb.

Tyvärr har jag ingen bild men om man har en frisör som duktig på att klippa så är det lätt att få till det. Flera i min omgivning har gett upp sitt långa hår och skaffat klippningar i stil med min.
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Förr hade jag också det långa håret ner till midjan som jag flätade och någon gång gjorde knut av. Som skrivet innan så tog det inte så lång tid att flätade men desto längre att torka det.

Så för något år sedan fick jag för mig att det var dags att växa upp och försöka få någon frisyr istället för lång fläta. Tidigare försök har alla stupat på att jag inte har tid och ork att fixa till en frissa var morgon. Sagt och gjort jag stegade iväg till en helt ny okänd frissa och sa "Gör vad du vill bara det är lätt att sköta!"
Det gjorde hon också. Så jag är nu då fortfarande långhårig enligt den allmänna bedömningen, dock inte till midjan. Uppklippt på ett sätt som tar tid för frisssan men som gör att jag faktiskt inte ens behöver fundera på håret om jag inte vill på morgonen. Tvärt om faktiskt så har det hänt när jag inte gjort ett dugg med håret att jag får komplimanger för det.
Det går bra att ha det löst med är ändå långt att jag kan sätta upp, fläta eller göra hästsvans av det. Sedan ska vi inte tala om hur enkelt det är att få det torrt efter tvätt. Så från att många år ha behövt planera in tid för hårtvätt för att få det torrt i rimlig tid. Så är det bara att kliva in i duschen, tvätta, handukstorka och kamma igenom. Sedan är det enligt mitt mått mätt i det närmaste torrt. Så nu går det till och med att tvätta håret innan jobb.

Tyvärr har jag ingen bild men om man har en frisör som duktig på att klippa så är det lätt att få till det. Flera i min omgivning har gett upp sitt långa hår och skaffat klippningar i stil med min.

Jag vill gärna se din frisyr. Snälla kan du inte fixa ett foto?:bump:
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Har hår till nånstans nedanför axlarna, med lugg på utväxt (äntligen går det att stoppa eländet bakom öronen..) och litegrann uppklippt nertill, i stallet har jag det oftast i en knut som alltid sitter för högt upp så att jag får trycka ner den när hjälmen ska på. Ibland gör jag en fläta. Jag tycker det funkar bra, får sällan någon hisklig hjälmfrilla. När jag hade kortare lugg såg det inte klokt ut efter ett ridpass!
 
Sv: Stall/ridfrisyrer?

Mitt hår går ungefär till skuldrorna (fick klippa av en bra bit då det var väldigt slitet) och har det oftast i en fläta när jag är i stallet. Annars är det hästsvans, knut eller utsläppt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: warg
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
7
· Visningar
393
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp