Stall planer

angelofthedevil

Trådstartare
Skulle behöva hjälp med lite olika ritningar på stall. :)
Det som är mest aktuellt är ett stall med 3 boxar.
Har ni några bra tips på hur man fixar ihop det bäst?
Byggnadens mått kommer vara 8*12, men det skulle gå att utöka den.
Boxarna skall vara fullstora, dock kan en vara c-ponny mått.

Skulle även vilja ha tips på hur det kan se ut fast med 5 boxar.

:rofl:
 
Sv: Stall planer

bukenr234567_zps5219cbbe.jpg

ngt sånt här menar du?

har du 5 boxar så blir sadelkammaren lite väl liten, i den skissen är alla boxarna 10 kvm stora, stallgången är 2,5m mellan boxarna och sadel/foderkammaren, 2,10m mellan långsidans boxar och kortsidans.

i 3boxars stallet är boxarna 12 kvm och stallgången är 2,5m bred, 3m mellan sadel/foderkammarna.

kan ta fler bilder om du vill. :p
 
Sv: Stall planer

bukenr234567_zps5219cbbe.jpg

ngt sånt här menar du?

har du 5 boxar så blir sadelkammaren lite väl liten, i den skissen är alla boxarna 10 kvm stora, stallgången är 2,5m mellan boxarna och sadel/foderkammaren, 2,10m mellan långsidans boxar och kortsidans.

i 3boxars stallet är boxarna 12 kvm och stallgången är 2,5m bred, 3m mellan sadel/foderkammarna.

kan ta fler bilder om du vill. :p

kan du hjälpa mig med buck???
 
Sv: Stall planer

Är byggnaden 8*12 meter då?
Såg riktigt fint ut. Tusen tack. :bow:
Det kommer mest troligt bara bli 3 boxar då de inte behövs mer.
Vad använder du dig av för program när du gör skisserna?
Du får gärna göra fler exempel om du vill. =)
 
Sv: Stall planer

Har google sketch up 8, tar lite tid att lära sig det men roligt att sitta och pilla med.

Vad för krav har du på stallet? Vill du ha skötsel spilta, Torkrum, utrymme för hö bal, bredd på stallgång osv.

Ja byggnaden är 8×12, måtten är exakta.
 
Sv: Stall planer

Skulle du ha lust att göra en skiss som den med tre boxar men med två ytterdörrar istället och så plats för en spolspilta?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 771
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 927
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 865
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp