stall m dåligt rykte.

Piruette

Trådstartare
en del av er har kanske läst min insänadre på "hästvård" om min häst som inte fick ngn mat o rasade i vikt
Hade hur som ut vet igår o hon sa -ja, det är inte första hästen jag ser som stått i det där stallet o blivit undernärd, fast så illa som din ser ut.. det har jag aldrig sett"

Hur kan ett sådant stall få fortsätta att drivas?!.. nu vet jag ju inte 100 om det är samma som driver det nu som innan men uppenbarligen är dom lika dåliga på hästhållning allihop.
Vad ska behöva hända för att stall ska stängas?

Sv: stall m dåligt rykte.

Att alla flyttar sina hästar och inte gynnar denna dåliga hästhållning, kanske.

jo, jo.. såklart... men det kan ju komma nya inackordringar som inte vet om hur det är i stallet.

Du kan anmäla till Miljö och hälsa hos din kommun så inspekterar de stallet och hästhållningen.

Jag tror att dåliga stall inte kommer att försvinna förräns folk slutar att ställa sig där. Men precis som du säger så kommer det ju nya hästar dit vars ägare inte har en aning. :(

Jag kan bara se på ett stall som vi stod i tidigare - ser ständigt annons om ledig stallplats där så tydligen flyttar folk dit men står inte så länge där. Och sen kommer det nya intet ont anande.........

Har man bott på samma plats länge och haft häst så hör man ju ett och annat om de olika stallen men kommer man som nyinflyttad eller man inte har haft häst innan så kanske det är lite svårare.

Jag tror att dåliga stall inte kommer att försvinna förräns folk slutar att ställa sig där. Men precis som du säger så kommer det ju nya hästar dit vars ägare inte har en aning. :(

Jag kan bara se på ett stall som vi stod i tidigare - ser ständigt annons om ledig stallplats där så tydligen flyttar folk dit men står inte så länge där. Och sen kommer det nya intet ont anande.........

Har man bott på samma plats länge och haft häst så hör man ju ett och annat om de olika stallen men kommer man som nyinflyttad eller man inte har haft häst innan så kanske det är lite svårare.

precis. så var det ju med det här stallet... "alla" på denna sidan stan visste om hur det var, men jag har alla år bott på andra sidan o hade inte en susning.

Ja och många gånger är det sådana stall som lovar "guld och gröna skogar" :smirk:

I mitt "dåliga" stall började jag ana ugglor i mossen redan efter några dagar. Stallägaren kom till mig och skvallrade skit om några av de andra inackorderingarna samt några som hade flyttat. :( Inte specielt förtroendeingivande :crazy:

jag borde väl fattat att ngt var kans i mitt stall oxå.
första gången jag var där så stod där ca 10-12 hästar..
när jag sedan kom för att skriva kontrakt fanns bara stallansvariges hästar kvar = konstigt.
Samt att dom var så himla noga med att jag absolut skulle ta boxen 2månader innan min häst skulle komma för det var såååå många som stod på kö osv osv.(det kan jag köpa, men nu var det ju ingen som kom)
Men när min häst kom så var det fortfarande inga hästar i stallet, o det kom inga fler heller..
samma dag som jag tackade ja så sa dom att det var en till som hade tackat ja, men denna någon döck aldrig upp...
jag tänkte att det kanske skulle komma tillbaka folk efter betet men icke...

Du kan anmäla till Miljö och hälsa hos din kommun så inspekterar de stallet och hästhållningen.

fast det var ju bara min häst som for illa... o nu är han flyttad. stallet i sej är det väl inget större fel... väldigt mkt saker som inte hör hemma i ett stall men det inverkar ju inte på hästhållningen. o dom har bra foder m.m o deras egna hästar är ju runda o fina

fast det var ju bara min häst som for illa... o nu är han flyttad. stallet i sej är det väl inget större fel... väldigt mkt saker som inte hör hemma i ett stall men det inverkar ju inte på hästhållningen. o dom har bra foder m.m o deras egna hästar är ju runda o fina

Men i första inlägget skrev du ju att de var dåliga på hästhållning?

Stället jag och sambon hyr nu har varit ett sånt ställe under tidigare hyresgäster har jag fått reda på. Så det är ett ställe skyr med hästar, vilket ju är trevligt att försöka få rätt på det ryktet! :crazy:

Ju fler som vet om det desto färre kommer att välja det stallet. Oftast sköts stallen inte så dåligt att de blir av med tillståndet (om de ens har något).

Men i första inlägget skrev du ju att de var dåliga på hästhållning?[/QUOTE

jo, men det är dom ju på ett saätt... min häst har ju inte fått någon mat.
men eftersom deras hästar är fina i hullet så tror jag inte att miljö&hälsa hittar ngt att anmärka på....

hoppas du fattar hur jag menar, kanske uttrycker mej lite konstogt till o från

De har alltså bara inte gett din häst någon mat?Vad är det för ÄGG.................sådana skulle hängas ut..........

Men i första inlägget skrev du ju att de var dåliga på hästhållning?[/QUOTE

jo, men det är dom ju på ett saätt... min häst har ju inte fått någon mat.
men eftersom deras hästar är fina i hullet så tror jag inte att miljö&hälsa hittar ngt att anmärka på....

hoppas du fattar hur jag menar, kanske uttrycker mej lite konstogt till o från

Jo jag tror jag förstår hur du menar. Har de bara lite dålig hästhållning men inte vanvård så lär de klara en inspektion. Men ahr de många inhyrningar? Får inte de heller tillräckligt med mat?

Ja och många gånger är det sådana stall som lovar "guld och gröna skogar" :smirk:

I mitt "dåliga" stall började jag ana ugglor i mossen redan efter några dagar. Stallägaren kom till mig och skvallrade skit om några av de andra inackorderingarna samt några som hade flyttat. :( Inte specielt förtroendeingivande :crazy:

Haha, det där låter nästan som när jag sökte hästskötarjobb! :rofl:
Bland det första dom sa var hur svårt det var att hitta pålitlig personal.. Att det var någon som stulit träns, att en annan hade gjort ditt och datt. Men de lät så omtänksamma och trevliga, och verkade bry sig om personalen. Sen efter ett tag fick jag höra hur stor ruljans det var på personalen (byte varannan vecka typ?) och efter ett tag insåg jag att arbetsgivarna var helt paranoida! :crazy: eller kunde beskylla personalen för något som de missat att tala om och sparka folk därför. När man väl slutat där var det inte tal om att få skjuts till tåget/bussen till tåget, och då var man minsann inte ett skit värd.

Lite OT, men det var kul att det var sån träffande beskrivning! :angel:

nej piruette var deras enda inhyrning. De har inhyrningar i omgångare men de flyttar rätt snabbt.

För oss som bor på södra sidan av sthlm är de ökända men kommer man som ny som piruette gjorde är det svårt att veta.

*kl*

Borde finnas nånstans man kunde "svartlista" vissa stall, likväl att man kunde "svartlista" inackorderingar som flyttar runt runt med kvarlämnade skulder, obetalda hovslagarräkningar och som satt det i system osv...
Det skulle iofs inte funka, Lätt hänt att både stall och folk blir orättvist "uthängda" pga att man blir osams, har olika åsikter osv..

Det finns ett stall även på södra sida sthlm som man inte önskar någon stå i.Hästarna får ej det foder dom ska ha, det fodras med dressyrspö(nåde den som bankar i boxväggen), hästarna får ej gå ut vissa dagar för stallägaren orkar inte släppa ut (förutom sina egna), får ingen lunch, hästar låses in och stallägaren försöker kräva en på massa pengar när man vill flytta (trots ingen rätt till det, med h*n försöker), åker runt och förtalar tidigare inack., kastar ut folk på dagen om nån har en annan åsikt....Suck!
Tycker synd om dom som flyttar dit, men ofta blir folk bara stående där en väldigt kort tid, så det är en väldig ruljans. Det är många som varit uppe i tingsrätten med denna människa!

Sen finns det en del inackorderade man skulle vilja varna för också, som satt i system att smita med hästarna och lämna stora skulder efter sig:devil:

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 490
Senast: monster1
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 120
Senast: lillamy73
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur