I
IIII
Sv: stall/lösdrift. välja?
Jag tror att man har ändrat sig och tycker att det är i tidigaste laget. Flyinge rekomenderar så sent som möjligt, helst att man låter stoet avvänja själv (kolla gärna på deras hemsida, där står en hel del bra information under avel).
Jag förstår att du gärna vill ha hem fölet så fort som möjligt, det hade jag också velat, men jag tror ändå att man vinner på att inte separera föl och sto så tidigt.
Mamman skall ha föl nästa år och har läst överallt att de inte ska gå kvar hos mamman mycket längre än 6 månader. Och det känns som om man har köpt en häst vill man vara iaf jag vara med från böjan (och då pratar vi inte om att jag ska stå och gosa och skämma bort hästen och träna varje dag) hon kommer att få vara häst och jag kanske åker och kollar till varje dag (inte håller på) utan kollar så att allt ser lugnt ut.
Jag tror att man har ändrat sig och tycker att det är i tidigaste laget. Flyinge rekomenderar så sent som möjligt, helst att man låter stoet avvänja själv (kolla gärna på deras hemsida, där står en hel del bra information under avel).
Jag förstår att du gärna vill ha hem fölet så fort som möjligt, det hade jag också velat, men jag tror ändå att man vinner på att inte separera föl och sto så tidigt.