Stall eller äng

F

Fiatuff

Hej hopp
Har jobbat på Island i 7 månader, med bl a hästar. Kommer snart hem igen och ska då ta hem mina älsklingar en fjording och en shettis. Shettisen har varit ute hela vintern o fjordingen har varit installad på natten, de har bott på två olika ställen. Hur ska jag göra när jag kommer hem. ska jag stalla in shettisen med fjordingen eller släppa ut dem så de är ute på natten. Med tanke på att mina hagar inte har varit använda sen i sep. Rädd för fång. Kommer hem i juni. Vad skulle ni göra???????:confused:

Sv: Stall eller äng

Släpp ut dem någon timme & låt dem få vänja sig lite. Sedan tar du in dem i stallet. Motionera dem som vanligt & sen in i stallet igen. Gör likadant efter varje dag, men förläng tiden lite efter ca 3-5 dagar så att de går ute lite längre.

Jag har själv provat med mina kompisars hästar, och det funkade. :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 007
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur