stål röta ,

P

PandoraTrial_Ox

För er som har hästar med stålröta eller något åt det hållet,. hur jobbigt är det inte med att kleta in kletig kära som fastnar överallt? Plus att det inte ger någon effekt förän en lite längre tid.. Föredrar att ni prova att använda det medlet man har till får/lamm när dom har röta. Det hjälper direkt :rofl:
 
Sv: stål röta ,

Dom jag känner som använer vanlig hovtjära till sina hästar har inga problem med det!
Vad fick dig att använda annat??
 
Sv: stål röta ,

alltså det funkar, men tycker det är jobbigt när det är så kletig. Och det tar längre tid att läka med tjära än vad det gör med får/lamm botemedlet för röta..
 
Sv: stål röta ,

Det heter STRÅL-röta, det är på STRÅLEN det sitter eller hur? Och nej, jag har aldrig använt tjära för min hovslagare har något flytande lila som heter TrushBuster (tror jag) som man bara ska ha på en gång i veckan och det har hjälpt jättebra den enda gång min häst haft röta.
 
Sv: stål röta ,

:bow:
Jag skulle direkt fråga min hovis om råd istället för att köpa en massa annat konstigt!
 
Sv: stål röta ,

Har problem med hålrum på mina så jag använder också THRUSH BUSTER,varvar med utspädd Jodopax imellanåt.Funkar fin fint då jag har den blandningen på en blomsruta enkelt och snabbt att spraya på.
 
Sv: stål röta ,

Det finns även tjära på sprayflaska att köpa i hästaffärer. Den är troligen utspäd men väldigt enkel att använda. Har fungerat bra tycker jag och superskönt att slippa kära på allt.

Annars brukar jag använda utspäd jodopax som jag har i en petflaksa och spolar rent strålen med.
 
Sv: stål röta ,

Muppe00 skrev:
Det heter STRÅL-röta, det är på STRÅLEN det sitter eller hur? Och nej, jag har aldrig använt tjära för min hovslagare har något flytande lila som heter TrushBuster (tror jag) som man bara ska ha på en gång i veckan och det har hjälpt jättebra den enda gång min häst haft röta.

jag vet att det är på strålen , haha, men skrev stål märkte jag nu när jag läste det.. av en dum anledning .. :confused:

Ja, TrushBuster är även det bra, har använt det med... Det finns många bra medel som hovslagaren kan rekommendera.. Men jag bara föreslog det för de som bor på gård med får, att man även kan använda det.. Kommer inte ihåg vad det heter ,
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 341
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 458
Senast: Calmiche
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 330
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp