horselove

Trådstartare
Jag antar att det inte bara var jag från buke som var på hundutställningen i stäket idag! Så hur gick det för er andra? Resultat för oss kommer senare!:)

Sv: Stäket!

Jag var där - och undrade varför... Tikdomaren på cocker rensade redan i kvallitetsbedömningen ut de mesta med 2or. Jag fick strålande kritik på bägge, men åkte ändå ut med 2or. Och jag var inte ensam - 60 % åkte med just 2or.

Dagen innan var det clubshow och då tror jag inte att jag såg en enda 2:a bland tikarna - vilket inte heller kanske är vettigt. Jag har dock svårt att se att hundarna skulle skilja så mycket i kvalité mellan dagarna. Det visar på ett bra vis att utställning inte är någon exakt vetenskap precis...

Ja, ja nya tag till nästa hundstruttning :-)

Det är jag, måste vara väldigt dålig på att läsa. Får helt enkelt försöka att ha bättre koll.

Jag brukar gå in på skk, sen skriver jag ut årets utställningar så jag lätt kan kolla igenom vad jag vill åka på :)

vi ställde vår ESS-tik på 1 år.. 16 tikar i juniorklassen.. första utrensningen behöll han sju tikar, vår tik blev utpekad att få fortsätta som sjunde tik.."jaha! där var det kört med placering! skit!" tänkte både pappa och jag..men hon blev placerad som etta med ck!! jag blev självklart hur glad som helst!

bästa tikklassen, 25 stycken. Jag var helt säker på att vi skulle åka ut i första utrensningen! men hon blev placerad som trea!! :bump::banana::D slog bland annat en championtik som verkar vinna nästan allt hon är med i!

kritiken var jättefin, skriver in den senare, är i skolan just nu!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar