Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom att ha bra staket o ELstaket MED el i.......så är storleken på hagarna samt sammansättningen av hästar viktig.
Att de trivs med varandra o inte ha hingstar i närheten av ston.
Ganska enkelt tycker jag.
.
Som nämnts tidigare ett antal gånger så är det [U]snötäcket som hästen står på [/U]som är boven i dramat när man inte får ström i staketet, rättare sagt det finns ström i staketet, men eftersom hästen inte jordar strömmen känner den inte av något. Som tidigare sagts är lösningen att sätta dit en extra tråd rätt tätt under den ordinare, och koppla på jorden där.
Håller med, hungriga o uttråkade är säkert mer rymningsbenägna.
MEN nu har jag oxo sett att de kan stå lutade mot stängslet, elband o inte får de nån smocka av stängslet. Hmmm,,är det oftast jordningen som är svår att få till nu vintertid? Elbanden är djupfrysta på sina ställen o jag borstar av dem stup i kvarten men ändå...lutar sig de mot.
Ska nu sätta en ny övre tråd o sätter elen bara på den o hoppas på en smäll så de får respekten tillbaka
Min häst plockade upp stolparna (eller käppar kanske det var) med tänderna. Såg för roligt ut.