staffe passar till?

Fallholm

Trådstartare
Hej
Som rubriken lyder, vad passar staffen till mest? Dvs tränings syfte. Har en 15 mån staffetik som jag håller på o provar mig fram med. Vill gärna ha lite tips på vad ni gör med era staffar :)

Viltspår (personspår funkar säkert lika bra om man föredrar det), rallylydnad, agility, eller vad som helst egentligen :) De är väldigt allsidiga skulle jag vilja säga!

Staffen "blir vad man för den till" träningsmässigt. Dom passar utmärkt till viltspår, personspår, tävlingslydnad, rallylydnad och inte minst agility.

Jag tror hunden skulle ställa upp på vad du än vill träna!

Jag satsar främst på agility med mina. Sen är dom viltspårschampions båda två.
Sen tränar vi lydnad, spår, sök.
Finns inga begränsningar, finns staffar som tävlar elit både i lydnad, bruks, agility osv. Så kör på allt du kan komma på och se vad ni gillar. :)

Ok :)
Ja ikväll anmälde jag oss till grundkurs i agillity så de ska bli skoj :)
Tack för alla svar. Känns som jag valt en otrolig ras iaf :)

Det är många med staffar som tränar weight pulling utöver t ex spår, lydnad, agility o rally. Kolla på SWBA så kan du se ar de olika avdelningarna finns.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike... 2
Svar
22
· Visningar
1 685
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
434
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 736
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar