Städbark??

Virveln

Trådstartare
Är det någon som har provat att ha det i sina hagar? Hur har det fungerat i så fall? Är mycket/stora kvistar med? Tacksam för snabbt svar :)

Sv: Städbark??

Restprodukt från sågverksindustrin bl a.

Förstår inte varför man ska ha det i hagen dock???

Sv: Städbark??

Om det är samma sak som barkmjöl så har jag det. Är jättenöjd, men det beror säkert på vad man har för underlag. Jag har sandjord, därefter grus som bärlager och ovanpå det barkmjöl. Fungerar toppen!

Jag har det vid ingångarna i hagarna och som sagt fungerar det bra, men nu har jag ju mark som är ganska väldränerad redan från början.

Haft samma lager i fyra år och räknar med att fylla på till nästa vår tror jag.

Liknande trådar

Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
1 928
Senast: fejko
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 439
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 294
Senast: EZMK
·
Anläggning Jag har byggt om ett gammalt kostall. Golvet behöll vi, men nu har unghästen börjat gräva loss stora stenar ur golvet som är av cement...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25