Städa ...

Mia_R

Trådstartare
Ack så tråkigt när soen skiner, men fördelen är att jag kan slänga ut mkt genom dörren och låta den stå öppen till katternas glädje. :love: Dock måste jag tillstå att min ambition är mkt högre än min motivation, allt som oftast tar jag pauser istället för att sätta fart och jag vet att jag kommer svära över det när det skymmer ...

Jag sopar upp berg av grus och hundhår, slänger en massa gamla papper som blivit liggandes och har kartonger att tömma, så jag borde verkligen inte sitta här! :mad:

Hur gör ni för att hitta motivation? Jag är ju motiverad att få det rent och fint, allt på sin plats, men har så lätt att driva iväg med det jag gör. Bara som att gå ut i solen och prata med katterna istället för att vara inne och göra nytta är allt för lätt en dag som denna. :cool:

Sv: Städa ...

När mitt dåliga samvete över att jag inte städar så ofta som jag borde kommer fram så brukar jag trösta mig med att brist på städning säkerligen inte är något jag kommer att ångra i framtiden! När man sitter där i sin gungstol, eller ligger på dödsbädden, så tror jag nog att man gläds mer över att man hälsade på sina nära och kära, umgicks med sina djur, läste böcker, tittade på bra filmer, lagade mat/bakade, åt en god måltid osv osv osv :). Jag försöker bara hålla undan det värsta, för någon pedant kommer jag aldrig att bli. Och vill inte bli heller. Det tar alldeles för mycket tid från sådant som jag anser viktigt! Nu var detta kanske inte riktigt det svar du sökte...:D;)

Man plockar lite varje dag, kanske 10-15 min, så blir det aldrig några berg av grejor, dammsuger ett par gånger i veckan, och kanske golvtvätt en gång i veckan, ja beroende på väder.

Då behöver man aldrig lägga en hel dag på¨städning när man har en bra grund att stå på.

Nån dag i månaden kan man lägga ner lite mer tid om man vill städa av mer.

Jag kanske är sjuklig, men jag plockar lite varje dag, ser till att allt är på sin plats för att slippa spendera hela dagar med städning hemma, för det gör jag på jobbet!

Dock måste jag tillstå att min ambition är mkt högre än min motivation
...bra skrivet...:)

Tackar för svaren även om det inte riktigt var vad jag sökte ... nu är kruxet att jag måste städa efter ngn annan, ngn som inte gjort något alls under en väldigt lång tid och jag kan inte leva i den röran ... :crazy:

Tre dagars jobb och det ser ändå ut som jag lega i soffan, petat navelludd och viftat på tårna istället, om man inte vet hur det såg ut tidigare. :eek: Nu ska ett rum göras i ordning så det går att ställa undan lådor i väntan på att det packas upp, så jag kan dammsuga och skura golven där de just nu står.

Jag brukar plocka det som är stökigt lite varje dag en kvart ungefär, då blir det aldrig mycket att städa. Om jag skulle spara det till ett berg, så skulle jag aldrig få tummen ur att städa i flera timmar. Nej ta hellre lite varje dag. Sen måste man ju såklart torka golv och sånt ibland, men det blir inte lika jobbigt om man inte behöver ta reda på högar med kläder först.

Svarar som jag gjort i en annan tråd. Köp en självgående dammsugare.
Man röjer lite snabbt, ställer ut sin lilla dammrobot på golvet och stänger dörren. Den kravlar runt och mumsar damm medan man själv kan sitta och fika och surfa på bukefalos:laugh:

Bästa investeringen vi nånsin gjort!

Hur skulle det vara om någon läste vad jag skriver? Jag ska städa efter någon annan, dvs det är inte mitt snusk i det här fallet som jag tar reda på! :mad: Jag tömmer ett hus! Visa mig den robot som plockar ur skåp, packar, bär bort och röjer ut skräp som ryms i flera sopsäckar och jag blir överlycklig.

Jag vill ha eldkastare, Anticimex, högtryckstvätt och container utanför, efter 3(!) dagars röj ser det fortfarande för:devil: ut och jag har varken tid eller lust att hålla på med det här mer än nödvändigt!

Jättekul att ni plockar lite eftersom och slipper ägna flera dagar åt att städa efter någon annan men det hjälper mig inte ett piss! Enklast vore att bränna ner skiten, men fortsätt med ert lilla plock och var duktiga så ska jag svara goddag yxskaft i era trådar. :crazy:

Senast ändrad:

Ta det ett steg i taget, ett rum i taget. Forsok att inte se "ALLT" pa samma gang, det kan ju lsa undan benen pa vem som helst och bara kannas ooverkomligt.. pa med bra musik, och forsok rojja "ett steg i taget".. sa du far kanna att du blir "Fardig" pa ett stalle.. om det gar?

Förutom det tips du fått från Bewildered är nog mitt att tillåta dej att ta de små pauserna.
Städa och plocka undan, dessutom efter någon annan, är bland det tråkigaste som finns. Då måste man pausa för att orka med. Gör en tidsplan, städa en timme -ut och klappa kissarna några minuter, städa en timme -drick en kopp kaffe i solen, städa en timme -ring en kompis och svär lite över städningen en stund. Så hade jag gjort! ;)

Hur skulle det vara om någon läste vad jag skriver? Jag ska städa efter någon annan, dvs det är inte mitt snusk i det här fallet som jag tar reda på! :mad: Jag tömmer ett hus! Visa mig den robot som plockar ur skåp, packar, bär bort och röjer ut skräp som ryms i flera sopsäckar och jag blir överlycklig.

Jag vill ha eldkastare, Anticimex, högtryckstvätt och container utanför, efter 3(!) dagars röj ser det fortfarande för:devil: ut och jag har varken tid eller lust att hålla på med det här mer än nödvändigt!

Jättekul att ni plockar lite eftersom och slipper ägna flera dagar åt att städa efter någon annan men det hjälper mig inte ett piss! Enklast vore att bränna ner skiten, men fortsätt med ert lilla plock och var duktiga så ska jag svara goddag yxskaft i era trådar. :crazy:

Men det står ingenstans innan inlägg 5 att du städar efter någon annan, så då är det inte lätt att svara...vi kan inte gissa oss till det... Du kanske skulle skrivit det redan i 1a inlägget, så kanske du fått de svar du önskat!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 204
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar