Städa? Nej, det tar min hund hand om...

buschiq

Trådstartare


Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter mig, men vad gör man inte... :D

(lite dålig videokvalité, men när jag säger något till vovven är det "städa")

I dag fick de leka gömma nyckeln (=gömma leksaken och få en skinkbit som belöning när någon av dem hämtar saken till mig) Jättepoppis!
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

Jag har haft te-sökning inne ibland om jag inte kunnat aktivera utomhus som jag brukar.

Låtsas att min hund är en knarkhund och tepåsen innehåller knark :D. Eller nåt sånt.

I vilket fall som helst så blir hunden trött av att nosen får jobba.
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

Gud, vad smart! Det är ju en perfekt inomhusaktivitet som vilken hund som helst kan ha glädje av.
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

:D Noterat, måste testa det!
TS - hunden får städa upp om han stökat ner (spritt ut alla bollarna i korgen) och då får han komma till mig med bollen. Får lära honom lägga i korgen bara :D

Måste bli bättre på att aktivera hunden mentalt, jag har varit dålig på det på sistone *suck* :(
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

En vän till mig som har en ridgeback har gjort kvällsrutin av att när dagen är slut, då får hunden städa upp sina leksaker som ligger i heeeeeela lägenheten (yrväder, vad mer kan man säga) och lägga dem i sin back på golvet. Ganska käckt att få in en sån grej som rutin, det är ju en ganska bra avstressande övning också. Hunden har tydligen lite svårt att komma till ro om man går ut med henne och sedan kommer in igen och säger att nu är dagen slut, nu ska vi sova, hunden behöver den där lilla sista tankeverksamheten för att bli lugn och nöjd och inte bara vara hypad och glad efter promenaden.

Även om man inte har en överaktiv ridgeback så kan man ju för sin egen skull göra såna småsaker till rutin så att man liksom får tummen ur och gör det. Vet hur det kan vara annars, man har tusen bra idéer och roliga aktiviteter men det blir lite "vi gör det imorgon" i perioder när man har mycket utanför hundlivet... Bla bla, babbel babbel :)
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

Och till TS, jag måste bara säga att din hund är bland det sötaste jag sätt - shih poo-valparna jag gosade med igår inräknat.
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

Ha ha, den idéen snor jag gärna! :D

Tyvärrr tar det timmar av sökjobb innan vovven blir aningens trött, men det lägger man ju gärna ner om man uppskattar hunden!
 
Sv: Städa? Nej, det tar min hund hand om...

En vän till mig som har en ridgeback har gjort kvällsrutin av att när dagen är slut, då får hunden städa upp sina leksaker som ligger i heeeeeela lägenheten (yrväder, vad mer kan man säga) och lägga dem i sin back på golvet. Ganska käckt att få in en sån grej som rutin, det är ju en ganska bra avstressande övning också. Hunden har tydligen lite svårt att komma till ro om man går ut med henne och sedan kommer in igen och säger att nu är dagen slut, nu ska vi sova, hunden behöver den där lilla sista tankeverksamheten för att bli lugn och nöjd och inte bara vara hypad och glad efter promenaden.

Även om man inte har en överaktiv ridgeback så kan man ju för sin egen skull göra såna småsaker till rutin så att man liksom får tummen ur och gör det. Vet hur det kan vara annars, man har tusen bra idéer och roliga aktiviteter men det blir lite "vi gör det imorgon" i perioder när man har mycket utanför hundlivet... Bla bla, babbel babbel :)

Bra idé din vän har, jag tror det kunde passa oss att göra likadant!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 567
Senast: fixi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 070
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 824
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp