Stackars unge!

Sv: Stackars unge!

Jag har också fått torka upp spya efter mig, var då lite äldre än TS barn, och jag kan inte påstå att jag led av det. Jag tyckte det kändes ganska naturligt att läraren inte ville göra det. (Måste bara tillägga att hon frågade om det var okej, hade jag sagt nej hade hon gjort det)
 
Sv: Stackars unge!

Är det verkligen rimligt att be en 9-åring som precis spytt ned hela sig att städa upp efter sig själv? Visst kan jag hålla med om att det är obehagligt äckligt att torka upp spyor men snälla nån, är inte det något man får förvänta sig när man jobbr med barn? Eller?

Nej, det är inte rimligt! Din dotter var ju dålig; hon kräktes ju inte för att jävlas med någon annan. Om man jobbar med barn bör man inte banga för att städa upp lite spyor någon gång ibland! Om man är alldeles för kräsmagad så är inte lösningen att be barnet själv torka upp utan i så fall be städpersonalen göra det.
 
Sv: Stackars unge!

Nej, det är inte rimligt! Din dotter var ju dålig; hon kräktes ju inte för att jävlas med någon annan. Om man jobbar med barn bör man inte banga för att städa upp lite spyor någon gång ibland! Om man är alldeles för kräsmagad så är inte lösningen att be barnet själv torka upp utan i så fall be städpersonalen göra det.


Fast det gör jag och det gör mig inte till en usel grundskollärare. Jag fixar det på andra sätt dvs min kollega fick ta hand om det den ENDA gång det skett på 10 år som jag arbetat. Däremot skulle jag aldrig utbilda mig till förskollärare där går det inte att vara så kräsmagad som jag är.

javan
 
Sv: Stackars unge!

*kl*
Jag har ju jobbat med allt från ettåringar till högstadieelever, har bara varit tvungen att torka spyor på småbarnsavdelning. Jag har i det närmaste spyfobi (ja, jag vet att det finns ett finare namn) och tycker ju inte att det är kul - men jag gör det. Dock är det ju lättare på en småbarnsavdelning, där har man ju handsprit, torkmaterial etc nära till hands. Där jag jobbar nu vet jag knappt var städmaterial finns...

Vi har ingen städpersonal på skolan på dagtid, de kommer på em/kväll när eleverna har slutat (alternativt tidigt innan eleverna kommer).
 
Sv: Stackars unge!

Nej, det är inte rimligt! Din dotter var ju dålig; hon kräktes ju inte för att jävlas med någon annan. Om man jobbar med barn bör man inte banga för att städa upp lite spyor någon gång ibland! Om man är alldeles för kräsmagad så är inte lösningen att be barnet själv torka upp utan i så fall be städpersonalen göra det.

Det är inte i 1a hand städpersonalen..det är läraren el annan personal som ska ta upp det värsta,och vid behov tar städ det sista! Samma sak med kiss och bajs! Personalen tar upp det värsta,och vid behov tar städet det sista!
Men aldrig att barnet ska behöva städa!
 
Sv: Stackars unge!

Fast det gör jag och det gör mig inte till en usel grundskollärare. Jag fixar det på andra sätt dvs min kollega fick ta hand om det den ENDA gång det skett på 10 år som jag arbetat. Däremot skulle jag aldrig utbilda mig till förskollärare där går det inte att vara så kräsmagad som jag är.

javan

Nej, jag skrev aldrig att man var "usel". Jag skrev att man "inte bör banga". Och om man ändå gör det så fixar man det på annat sätt; precis som du gjorde!! :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp