Stackars unge!

Jillybean

Trådstartare
Underrubrik: Taskig lärarinna. De ringde från yngsta (9) dotterns skola i förmiddags och sade att hon kräkts och behövde hämtas. Jag hoppade i bilen, for iväg och plockade upp ett ynkligt barn med spyor i håret, på tröjan och byxorna.

På vägen hem (som kördes med nedvevade rutor *urk-lukta-spyor*) så berättade hon hela händelseförloppet, hur hon kräkts på skolbänken och golvet. "Och det gick åt hela två lådor med Kleenex" (pappersnäsdukar). "Huh" sa jag "vad gjorde du med alla dem??" Då berättar hon att hon tvingats städa upp efter sig själv!! :eek:

Mao ord, hämta soptunnan, torka upp allt kladd med pappersnäsdukar och knyta ihop soppåsen och ställa ut den i korridoren. :mad:

Är det verkligen rimligt att be en 9-åring som precis spytt ned hela sig att städa upp efter sig själv? Visst kan jag hålla med om att det är obehagligt äckligt att torka upp spyor men snälla nån, är inte det något man får förvänta sig när man jobbr med barn? Eller?
 
Sv: Stackars unge!

Så ska det absolut inte vara. Jag hade ringt och ifråga satt varför dottern fick städa själv.
 
Sv: Stackars unge!

Och vem torkar spya med pappersnäsdukar liksom :crazy:

Hade det inte varit bättre att läraren hade viftat ut resten av barnen på extra rast och tagit hjälp av städpersonalen om hon inte klarat ut situationen själv. Det blir ju liksom inte rent av att torka med lite pappersnäsdukar :crazy: hoppas hon inte tror det...
 
Sv: Stackars unge!

Ring och ifrågasätt! Jag tycker det känns som ett straff för tjejen, att behöva torka upp själv. Rätt sak att göra hade varit att släppa de andra på rast, ta med tjejen in på toa och tvätta av henne så gott det gick, lämna henne hos skolsystern där hon kunde vila tills du kom, och sedan torka upp det själv. Herregud, din dotter tyckte säkert det var tillräckligt pisamt att ha spytt i klassrummet, att sedan förnedras ytterligare...
 
Sv: Stackars unge!

jag hade ringt och bett om en förklaring av läraren och så hade jag ringt till rektorn.
 
Sv: Stackars unge!

Usch vad dåligt agerande av lärarinnan. :(
Som någon annan skrev, låter nästan som att hon som straff för att hon kräktes fick städa upp det själv. Ingen kräks väl med flit heller? Klart att man som lärarinna får räkna med sådannt & att man hjälper till att städa. Och då inte med pappersnäsdukar. :crazy:
 
Sv: Stackars unge!

Hände samma sak i min klass för några år sedan. Det var då en 13-årig kille.
Självklart torkade jag upp. Den stackaren led ändå, så pinsamt att kräka inför alla kompisar förutom att han mådde pyton.
Klassen åkte ut på rast, killen in på en soffa, mamma och pappa ringdes och jag städade. :D
(Städpersonal finns inte tillgänglig sådär på en gång.)

Jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg :cry:
 
Sv: Stackars unge!

Nej fy vad dåligt!
Hade jag varit lärare i klassen hade självklart JAG fixat detta även om jag själv mår dåligt av kräk.

En tjej i min klass på högstadiet var väldigt nervös inför ett prov, hade spänt sig hela förmiddagen. När hon väl var klar med provet släppte alla spänningar och helt plötsligt kissar hon på sig så det rinner nerför stolen och ner på golvet. Hon tyckte såklart det var väldigt pinsamt och vi andra tyckte synd om henne. Läraren städade upp efter henne, detta var på HÖGSTADIET och tjejen i fråga var 14 år så jag tyckte absolut inte att din nioåringa dotter ska torka upp efter sig.
 
Sv: Stackars unge!

Nej barn i min klass behöver inte ta upp sitt eget kräk men däremot tar inte jag upp det heller. (är extrem kräsmagad och kräks själv då kan inte hejda mig) så jag får allt vackert hämta städhjälp av min kära kollega.

(detta har hänt, jag tog hand om barnet och kollegan fick torka upp.)

Det GÅR bara inte jag börjar hulka och så kräks jag. Vad är det för fel på mig?

Men att låta ett magsjukt barn städa efter sig själv nix pix. Det finns andra sätt att lösa det på om man som jag är kräsmagad.

PRata med fröken.

Städmetoden var ju sen helt gräslig... Skurhink? Trasa? Desinfektionsmedel?

Javan
 
Sv: Stackars unge!

Hon kände sig jättedum, den senaste månaden har klassen jobbat med att prata inför andra och de har gjort individuella tal som de framför till klassen och givetvis så kräktes hon medans en klasskamrat framförde sitt.

Jag har ringt och pratat med rektorn som sa att han skulle prata med Mrs H, han ville varken säga bu eller bä huruvida han tyckte hon gjort fel men skulle ta reda på "alla detaljerna." En av ursäkterna han framförde var att städpersonalen inte börjar förrän kl 12 och städskrubben är låst :confused: Ok, borde inte rektorn själv ha nycklar till alla utrymmen? Undrar hur de gör i personalrummet om någon spiller sin lunch eller kaffe?
 
Sv: Stackars unge!

Jag tycker också det är vidrigt att ta rätt på spyor men precis som du säger, kan man inte be någon annan då?

Och ja pappersnäsdukar var väl kanske inte så smart...
 
Sv: Stackars unge!

Väldigt tråkigt agerande av lärarinnan, och av rektorn kan jag också tycka.
 
Sv: Stackars unge!

Nämen fy stackars barn! Att först bara spy inför alla måste ju varit jätte pinsamt för henne och sen behöve torka upp det oxå! Nä ush
 
Sv: Stackars unge!

Näe, tycker jag inte var rätt gjort. :eek:
Jag hade ringt läraren och ifrågasatt dennes agerande.. :mad:
 
Sv: Stackars unge!

*knapp*

Stackars barn, jag hade gått till rektorn.
Om läraren är kräkkänslig så borde det ju finnas någon annan som kan hjälpa till?!?!

Jag skall väl inte måla fan på väggen, jag passade min systers bonusbarn som kräktes, jag själv kräktes när jag skulle torka upp det (dvs mer kräk) så hon sa själv att hon ville ta upp det. Det var rena rama kräkkalaset.. Jag kände mig hemsk som inte klarade av det, men lilltjejen (inte så liten längre iofs) pikar mig fortfarande för det.. Men det dåliga samvetet finns ju där, trots att jag hjälpte henne så gott jag kunde..

Och jag skall vara mamma.. :|
 
Sv: Stackars unge!

Jag tror det är många av oss som hulkar vid synen/stanken av spyor. Undrar varför bajsblöjor (som tekniskt sett är samma sak fast från andra änden :angel:) inte framkallar liknande reaktioner? Men tur är väl det... :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp