Stackars Sixten:(

enjes

Trådstartare
i lördags när jag kom hem så skulle jag ge hamstrarna mat å hälsa på dom, eftersom jag hade varit borta en vecka !

då ser jag att Sixten har en storsårskorpa på HELA ögat :eek: springer ut till mamma å skriker att han kommer dö osv.
idag ringde jag till vet. och bokade tid, eftersom de har stängt på söndagar :mad:
men iaf så åkte vi dit och de tvättade hans öga med koksaltlösning. han var så duktig bara satt still och var så snäll:love::love:

hon visste inte direkt vad det var, men det kan vara en tumör. så hon tog bort sårskorpor och så. ögat kommer inte klara sig:(
så nu har vi fått antibiotika och det ska han ha två gånger om dagen, och imorn ska vi åka och köpa en salva att tvätta ögat med.
så ska vi på återbesök på måndag igen.

om allt går som det ska, ska ögat "ramla" ut och om det blir fint, dvs att det inte blir infekterat så ska han få fortsätta leva ! så nu är det bara att hoppas att det blir bra ! så han kan fortsätta sitt lilla liv ett år minst till !

Min älsklings hamster :love:

håll tummarna för honom nu ! :love:

Sv: Stackars Sixten:(

Nääj! Stackars Sixten då! Håller tummen (två tummar betyder otur) och grisarna håller tassarna för Sixten!

tack ! hoppas allt går bra nu bara..min sirre:love:

zebran : va bra ! håll HÅRT !

Jorå! Fast råttorna är lite gnälliga för de får ont i svansen. Så de fick vila 10 minuter bara, nu klämmer vi igen :D

han har tappat ögat nu :eek:
så vi får se hur det länker, men det ser fint ut så vi åfr hoppas:)

Uh :crazy:

men det ska visst bringa tur att spotta medicin och det har råttorna gjort massor idag, så det läker nog finfint! :) :D

nu mår han bra:)
det var nog ingen tumör, men vet tyckte "ögat" såg jättefint ut:)

haha ALBIN har vuxit och OJ så stor han är ! lika stor som pappa å mamma nu nästan;)

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 003
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Pilot
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 788
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama