Dessa fakta har fössäkringsbolag och myndigheter plockat fram, man hade inte stiftat en helt ny lag om kamphundar om det inte fanns vetenskapliga fakta bakom.
Vilken ny lag pratar du om? Skilj på skadestatistik och forskning om ärftlighet och genteknik - tack!
Och dessutom, den som läser lite dagstidningar och lyssnar lite på radio har inget behov av vetenskapliga fakta.
Där gav du allt ett bra omdöme om dig själv. Fortsätt du att leva i tron att tidningar och media är det enda saliggörande. Dt samhället vill jag inte leva i
Om man dessutom känner till hundarnas bakgrund så blir saken ännu klarare.
det var däremot sant -som tidigare antytts: en hund med bra genetiska egenskaper kan bli en dödsmaskin i fel händer. Det sociala inflytandet är stort - även på människan
Om man kunnat köpa bilar utan bromsar och lyse -
ja det får du faktiskt göra MEN du får inte köra med dem mer än till verkstad och bilprovning.
Vad gäller vapen -
licenskrav, dvs krav på att DU uppfyller krav.
Schäfer biter för att de blivit skrämda, retade eller tränade att bita, -
jaha och det kan inte andra hundra göra?
Golden toppar bettligan, men borde ha medalj eftersom den utan att skada lärt en massa småungar hur man ska uppföra sig.
Här tar du priset - jag blev nafsad av en fågelhund för 40 år sedan. Det tog mig många år att lita på ALLA hundar igen och då levde jag tillsammans med hundar dagligen.
De kommer att försvinna. Med utvecklad dna-teknik så kommar man att på några sekunder kunna avgöra om en hund bär på denna galenskapsgen, och då har man det redskap som man saknar i dag, nämligen att kunna dra klara gränser.
Den egenskapen var det nog itne bara hudnarna som saknade....[/QUOTE]