stackars häst!!!

T

tysse

i dag var jag ute å körde med min ardenner.. tänkte att vi skulle ta en sväng på en liten sogsväg...körde gen om byn å in på skogsvägen efter ca 3 min var set hur mycket snö som hellst kvar.. ca 30 cm.. å ingenstans att vända förutom 30 min bort så det var bara att knalla på.. rockarden drev omkring överallt... å Stjärna kämpade för att hålla den på vägen... hahaha... en trevlig tur!!!
:rofl: :bow:

Påminner mig om en liknande tur jag gjorde i februari nån gång. Provkörde ett varmblod och hade med skötaren i vagnen för att hitta efter vägarna där.

Vi kör på i godan ro och allt går bra. Så på ett ställe är vägen inte plogad längre. Det ser ut som en liten vall och sedan bara 1 dm snö på resten av vägen längre fram. Det såg ju helt ok ut så vi körde öveer vallen och fortsatte. Sedan kommer vi ut på en liten äng där det är tänkt att vi ska vända. Jag börjar vända hästen och när han sedan trampar ut från sjäkva vägen sjunker han ned till knäna. :crazy:

Vi hade alltså inte kört på en väg som inte var plogad på ett par dar utan efter skoterspår. Det var bara att koppla lös och vända hästen, vända vagnen och spänna för igen.

Men det gick bra, hästen var hur lugn som helst.

jo.. hon va lite lojj när vi kom hem igen.. men inte svettig.. hon har både styrka å enorm kondis... så för henne var det egentligen ingen fara...

:rofl:

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 572
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 544
Senast: scizofren
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar