Stabyhoun?

Linda_77

Trådstartare
Har ju varit inne på RR, Lapsk Vallhund & Labbe än så länge, men så läste vi helt rasspecialen i senaste hundsport och voila, där var den! Husse blev lyrisk över bara tanken på ännu en jakthund ;)
Jag har sneglat på dem tidigare och även sett några på utställning. Verkligen jättefina!
Alla verkar ha så mycket gott att säga om dem, men mh-diagrammet på genetica ger inte någon lysande bild över rasen :confused:

Nån med egna erfarenheter?

Sv: Stabyhoun?

Tja, det är en ny ras i landet, och då är det som alltid risk att man avlar på individer som kanske inte är de mest lämpade för avel... därav mentaliteten. Jag har själv varit intresserad av Staby och tycker de är jättefina hundar, men har tvekat just pga mentalitetsaspekten.

Sv: Stabyhoun?

Kan inte så mkt om rasen men har träffat två. Den ena ägs av den som äger vår lokala ica affär och den hunden är supertrevlig och verkar vara stabil. Väldigt energisk, framåt och nyfiken. Den andra tävlar ganska högt i klasserna i lydnad.

Liknande trådar

K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket...
2
Svar
24
· Visningar
17 679
Senast: Kerba
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 882
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 013
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka