Stå upp eller sitta ner????

B

Beatrize

Ska man stå upp eller sitta ner imellan hindrena när man hoppar?? Två av ridlärarna jag har ridit för har sagt att man ska stå upp och en har sagt att man ska sitta ner. Vad är det riktiga svaret?:confused: Jag har själv aldrig sett någon stå upp...

//Bea:bump:

Sv: Stå upp eller sitta ner????

Det brys på hur långt det är mellan hinderna. Utomhus är det vanligare att man står upp för att underlätta för hästen vid galoppsträckor.

Jag skulle vilja säga att det beror på vilken häst man sitter på och situationen man befinner sig i.

Som de andra sagt så beror det på..

Men har du långa vägar mellan hinderna brukar man stå upp för att underlätta för hästen och när du sedan kommer närmare hindret sätter du dig ner för att kunna inverka mer och hjälpa hästen ;) Är det inte långt mellan hinderna så brukan man sitta ;)

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Elo
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 466
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka