Stå stilla!

C

CindyLou

Hur lär man en häst att stå stilla med tyglarna eller grimskaftet i backen?

Sv: Stå stilla!

har lärt mitt sto och även travaren jag hade innan det genom att lära in kommandot stilla först när hästen är uppbunden eller att jag håller i. Alltid använt samma ord när hästen ska stå stilla någonstans.

Sedan släppt grimskaftet på marken men stått kvar, och sen bara gått iväg en liten bit i taget. Nu står stoet lös på gången. Har inte kommit längre än så med henne.

Förra hästen kunde jag ställa varsom helst och han stod prickstilla tills jag kom tillbaka:love:

jag brukar träna alla hästar mina och de jag har i träning med att alltid jobba dem lösa, i stallgång, på bana , i box osv
Så fort de gå iväg säger jag till dem genom att backa tillbaka dem till de ställe de stod på.
Det som Du kan göra för att få en snabbare effekt är att lära hästen att den aldrig får sätta en hov utanför boxen när du har dörren öppen:

Sen i grund och botten är det markarbete och fåhästen att ta dig somledare som gäller,närdu vunnit den med kärlek och repspekt kommer han göra allt du ber den om!

Lycka till,hör gärna av dig om du vill ha fler tipps!

www.wpts.se

jag brukar träna alla hästar mina och de jag har i träning med att alltid jobba dem lösa, i stallgång, på bana , i box osv
Så fort de gå iväg säger jag till dem genom att backa tillbaka dem till de ställe de stod på.
Det som Du kan göra för att få en snabbare effekt är att lära hästen att den aldrig får sätta en hov utanför boxen när du har dörren öppen:

Sen i grund och botten är det markarbete och fåhästen att ta dig somledare som gäller,närdu vunnit den med kärlek och repspekt kommer han göra allt du ber den om!

Lycka till,hör gärna av dig om du vill ha fler tipps!

www.wpts.se

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 155
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka