Stå stilla!

verran1999

Trådstartare
Hej! Jag har en ponny som inte vill stå stilla när jag hoppar upp ute.. Eller hon kan stå stilla om det inte finns nå gräs att äta för då står hon inte stilla, men typ i ridhus så står hon stilla.. Jag vet inte om ni förstod men jag hoppas det;) Hjälp mig.. hus ska jag göra?:) tacksam för svar :D
 
Sv: Stå stilla!

Det du kan göra e att hoppa upp stanna henne och sen hoppa av. Hoppa upp igen och fortsätt så tills hon står stilla. När hon står still beröm och börja rida. Kan ta ett tag men d du envis så ger det sig efter ett tag.
 
Sv: Stå stilla!

Min häst var likadan när jag köpte henne. Hon kunder inte stå still! Jag hade en som höll henne medans jag satt upp.

Sedan när vi kom tillbaks från ridturen så satt jag av, upp, av upp och av. Då var hon ju lite trött så då stod hon still och då berömde jag henne.

Det tog ett tag och sedan stod hon still även när jag skulle ut o rida. Värt att prova!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: BernT
·
Ridning Det diskuterades lite i en tråd för inte så länge sedan angående paus för att hästen bajsar i dressyrprogram, vilket gjorde att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp