St georg är det samma som msv A?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Marlenè
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 4 597
M

Marlenè

Vill veta detta en gång för alla.. om det är så att st georg är= msvA?
Eller kommer st georg mellan msv A och intermediere?
Hoppas någon svarar och gör mig lite klokare :bow:

Sv: St georg är det samma som msv A?

Ja, Msv.A o St.George är samma sak.

Hej!
Jo det är samma svårighetsgrad, förutom att det bara är en serie i MSVA, inga skrittpiruetter, ingen sax i galopp utan bara vanliga slutor. Men i stort är det lika.

Hm, fast Msv.A:1 är ett program liksom St.George, Msv.A däremot- är en nivå. (SB:1 är ett program, svår B en nivå..).

Tack för era svar och nu kommer en lite dum fråga :o men varför kallas vissa program för nivå och andra för program :confused:
I mina ögon är alla klasser olika dressyrprogram.

Har jag förstått det riktigt att dessa olika klasser kommer i denna ordning: först msvB och msv A sen st georg och intermediere1 och intermedeire2 , svår klass =grandprix + kur eller är jag helt ute och cycklar nu..... :angel:

:bow:

Du missförstår, programmen finns inom en viss nivå.

Nivåerna är Lätt c, Lätt B, Lätt A, Medelsvår B, Medelsvår A, Svår B och Svår A.

De olika programmet ligger inom dessa nivåer, dvs. både Msv.A1 och st.Georg ligger på Medelsvår A nivå. Förstår du?

Marlenè skrev:
Har jag förstått det riktigt att dessa olika klasser kommer i denna ordning: först msvB och msv A sen st georg och intermediere1 och intermedeire2 , svår klass =grandprix + kur eller är jag helt ute och cycklar nu..... :angel:

Ang. i vilken ordning programmen kommer i (alltså i svårighetsnivå-ordning) så är det först

LC- LA
MSV B-MSV A
St George
Intermediaire I
Svår B I
Intermediaire II
Grand Prix

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: Emro
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: ufot
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka