Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det varierar både med typ av medicin och för individen.Jag fick frågan om alla SSRI tar bort förmågan till orgasm men hade inte svaret. Någon här som har input?
Jag fick frågan om alla SSRI tar bort förmågan till orgasm men hade inte svaret. Någon här som har input?
Jag fick den biverkan på en sort. Inte på någon annan sort.Tack för svar, alla tre! Då kan det alltså löna sig att pröva sig fram om det där med orgasm är viktigt.
Jag åt Seroxat (Paroxetin) för över 20 år sedan och det var så omöjligt att få orgasm att det nästan var intressant.
Knepigt. Med tanke på att både in- och utsättning är rätt jobbiga kan man ju inte pröva hur många olika som helst.Jag fick den biverkan på en sort. Inte på någon annan sort.
Det verkar helt slumpmässigt, det där.
Sen kan SSRI påverka både lusten och den sk förmågan, men det gör ju depression ofta också.Tack för svar, alla tre! Då kan det alltså löna sig att pröva sig fram om det där med orgasm är viktigt.
Jag åt Seroxat (Paroxetin) för över 20 år sedan och det var så omöjligt att få orgasm att det nästan var intressant.
Det är ett aber. Men med lite tur funkar första sorten bra.Knepigt. Med tanke på att både in- och utsättning är rätt jobbiga kan man ju inte pröva hur många olika som helst.
Fast in- och utsättning behöver inte vara jobbiga. En del jag ätit har varit förjävliga och andra har jag inte haft en enda biverkning när jag börjat och inga utsättningssymptom alls.Knepigt. Med tanke på att både in- och utsättning är rätt jobbiga kan man ju inte pröva hur många olika som helst.
SSRI används även mot ångest, så det är inte alltid depression är med i bilden när man använder det.Sen kan SSRI påverka både lusten och den sk förmågan, men det gör ju depression ofta också.
Beror på)Knepigt. Med tanke på att både in- och utsättning är rätt jobbiga kan man ju inte pröva hur många olika som helst.
Konstigt att det är så olika. Jag tar Paroxetin sedan början av november, insättning och doshöjning var jobbiga. När jag började sov jag 12-13 tim/dygn de första dagarna, men det värsta var att jag fick migränattacken från helvetet. Jag var SÅ dålig. Men det har rätat upp sig lite.Fast in- och utsättning behöver inte vara jobbiga. En del jag ätit har varit förjävliga och andra har jag inte haft en enda biverkning när jag börjat och inga utsättningssymptom alls.
För mig har det tagit tid att få upp stämningen, men nu känns det som att allting lättat lite.Beror på)
Finns ju de som äter SSRI vid PMS. Dvs någon enstaka dag i månaden.
För egen del känner jag ingen skillnad alls om jag höjer dosen eller låter bli att ta. Enda som påverkas är stämning och ångest.
Nu har jag ju ätit det i typ 35 år så jag antar att det finns någon form av bas där kroppen är van vid. Typ.För mig har det tagit tid att få upp stämningen, men nu känns det som att allting lättat lite.
Och sömn! Jag äter en jättelåg dos av en som man blir trött av en stund efter man tagit den, egentligen är det väl en biverkning men eftersom det är så vanligt så används den ofta just för att hjälpa med sömnen.SSRI används även mot ångest, så det är inte alltid depression är med i bilden när man använder det.
Fast är det SSRI? De äldre tricykliska preparaten används ju så.Och sömn! Jag äter en jättelåg dos av en som man blir trött av en stund efter man tagit den, egentligen är det väl en biverkning men eftersom det är så vanligt så används den ofta just för att hjälpa med sömnen.
Det kan ju vara de som benämns som Övriga antidepressiva https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-depression/Fast är det SSRI? De äldre tricykliska preparaten används ju så.
Ja så kanske det är!Det kam ju vara de som benämns som Övriga antidepressiva https://www.1177.se/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-depression/