SSHS Hopphästauktion 2013

Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

*knapplån*

jag är bara så förvånad att det var så många hästar som hade anmärkningar på röntgen?? 13 stycken...
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Ja, något sådant var det. Både Optic och Sandro Gold var hingstar, så Attitude är väl det dyraste stoet som sålts på auktionen, tror jag.
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

man kunde läsa alla röntgenutlåtande på plats, fanns en pärm i montern plus satt på alla boxar i stallet..

jag tog dock ett kort på utlåtandet:

Attitude - OCD TIR hasled VB
Ballet more for U - dorso-proximalt P1-fragment kotled VF
Carolin - medio-palmart P1-fragment kotled HB
Chanelle N - palmart P1-fragment kotled VB
Cold Play - liten dorso-proximal P1-osteofy kotled VF
Dior - dorso-proximalt P1-fragment kotled VF
Elezahr JG - månformad främre konkav kant hovben BF
Hawker Tempest - liten benförtätning vid styrlisten kotled HF, dorso-proximalt P1-fragment kotled VB, ej optimala knäledsbilder BB
Midnight Lux - ngt markerad tibiaplatå knäled VB
Nessau S - OCD TIR hasleder BB
Pele S - medio-palmart P1-fragment kotled HB
Quickborn Q - liten dorso-proximal osteofyt processus extensoriou hovled VB, mogen dorso-proximal P2 osteofyt kronben VB, liten OCD-defekt hasled HB
Salem el Fakir - liten osteofyt på strålbenets övre kand VF


OCD - osteochondros
TIR - tibias intermediära Ridge


de hästar som inte står med här hade inga anmärkningar på röntgen
 
Senast ändrad:
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Hur går det? Har de kommit till Pele S än? Det är en bekant till mig som hjälpt till och rida in honom så det är lite intressant :)
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Fast det var ju tydligen fel på den listan, Attitude är friröntgad! Bara att där var en annan på Hbg samtidigt med samma namn som har ovan nämnda fel men den som såldes på auktionen är som sagt inom normala gränser...
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Finns ju inte så jättemånga med det namnet, vilken oerhörd slump att de var där samtidigt!
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

För att dom på någon vänster inte insåg felet förrän efter dom gjort lapparna! Det kom nämligen inte fram förrän strax innan auktionen började. Jag känner en annan som sålde häst så var med en del i stallet och pratade även med tjejen som ägde Attitude.
Görel, ja visst är det! Vet inte om det är så att dom va där precis samtidigt eller om dom hade fått in en cd med bilder på den ena eller exakt hur det gick till men det hade förväxlats utlåtanden i alla fall.
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

*kl*

Nån som vet om det finns en lista med vilka köparna var? Har sett på fejan att Daniel Zetterman köpte Glory Cate och Siri Swärd köpte Ballet more for U. Är ju nyfiken på vem som köpte Attitude.
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

det läste jag nånstans.. samma som till Aeyla iaf, en tjej.

Anders och Sandra Fransson var det, står på ridsport ;)
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Sandra Fransson som kom tvåa i 5års köpte Attitude! Hon är från Vimmerby. Dom köpte även Aeyla på auktionen.
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

På det Royne sa under auktionen lät det mer som att det fanns anmärkning på röntgen men att det var inom gränserna. Chansen för två lika gamla.hästar med samma namn på samma klinik är inte stora,
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

På det Royne sa under auktionen lät det mer som att det fanns anmärkning på röntgen men att det var inom gränserna. Chansen för två lika gamla.hästar med samma namn på samma klinik är inte stora,

Skulle nog tro att den är obefintligt
 
Sv: SSHS Hopphästauktion 2013

Kl

Jag uppfattade det som att plåtarna hade förväxlats med de från den strukna hästen?
 

Liknande trådar

Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 155
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp