Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är just sälja på nätet jag känner jag inte orkarJag varit där, fick såld, men inte MYCKET, tyckte inte det var värt besväret tyvärr att stå där en hel dag. Jag var i GBG. Jag säljer på nätet istället och även om jag ibland får gråa hår av folk, så lyckas jag få det mesta såld till slut. Så därav fortsätter jag sälja på nätet istället![]()
![]()
Ja, upplever med folk vill ha ut nästan nypriset på grejer… o då köper jag hellre nytt! Jag brukar också tänka ungefär hälften av nypriset. Har massa fina saker som 2 ELT gjordar, helt nytt Kentucky fleecetäcke, Tech Stirrups, flera andra sadelgjordar, Bucastäcken, PS o ES schabrak mm mm Allt helt o rent. Känner jag orkar inte riktigt lägga ut på nätet när det är så mkt, hålla reda på meddelanden, väga, packa, skicka. Då kanske det ändå är en idé att boka plats! O försöka sälja resterna isf sen på nätet!Jag har men i Gävle, som väl är deras minsta. Sålt jättebra bägge gångerna. Den första sålde jag av saker jag inte ville ha helt enkelt, typ 3 ikeakassar och fick in 4 k. Hade dock bla en ELT-gjord (900 kr) som drog upp förtjänsten. Men det mesta var 50 -150 kr den gången. Smågrejer.
Men - vet att många varit missnöjda och inte fått sålt. Dock så efter att ha gått runt som besökare är jag inte förvånad. Ska man sälja på loppis lär man dels ta loppis-priser och dels ha något annat än skit att sälja.
Dvs vill du sälja vanliga tränsbett, vanlya stigbyglar, gamla syntetsadelgjordar och urtvättade schabrak så är det helt kört.
Vill du sälja begagnade men välvårdade hela saker som är moderna/efterfrågade för pris som matchar loppis, då kommer du sälja.
Har du välvårdad märkesutrustning som du prissätter med pris som matchar loppis så kommer folk flockas och du sälja utmärkt.
Jag sålde ett flertal HW-täcken i utmärkt skick, använt i en - tre säsonger. Nypris 1800 - 2800 kr. Jag sålde dem för 800 - 1000 kr styck och de gick som smör. Andra med samma täcken som skulle ha mer fick åka hem med det osålt.
Sålde även massor med grimmor, schabrak, bett, benskydd mm. Jag tänker halva nypriset eller mindre när jag sätter pris. Och även om det tar emot att t ex ta 250 kr för de där benskydden som är i fint skick och kostade 1000 kr nya så är 250 kr i plånboken bättre än ett par benskydd i garderoben typ.
Jag blev båda gångerna väldigt överraskad över summan jag kom upp i. Jag hade trott på mkt lägre summa än det blev. De där 50 här och 250 kr där och 75 kr ditt och 300 kr satt blir tillslut många tusenlappar.
Jag köpte nästan inget dock, mest pga för höga priser. Om ny vara kostar 265 kr (polarpads) kommer jag inte betala 230 kr. Samma sak om ett begagnat otvättat täcke säljs för 500 kr och ett nytt kostar 800 kr så kommer jag inte köpa det otvättade. Och oavsett pris kommer jag inte köpa extremt lortiga saker, varken läder eller textil.
Har du fina grejer till bra priser och ser till att ha bra ordning vid ditt bord (så folk kan se grejerna bra) så får du säkert sålt mycket!Ja, upplever med folk vill ha ut nästan nypriset på grejer… o då köper jag hellre nytt! Jag brukar också tänka ungefär hälften av nypriset. Har massa fina saker som 2 ELT gjordar, helt nytt Kentucky fleecetäcke, Tech Stirrups, flera andra sadelgjordar, Bucastäcken, PS o ES schabrak mm mm Allt helt o rent. Känner jag orkar inte riktigt lägga ut på nätet när det är så mkt, hålla reda på meddelanden, väga, packa, skicka. Då kanske det ändå är en idé att boka plats! O försöka sälja resterna isf sen på nätet!![]()
Det tycker jag. Jag valde loppis just för jag inte orkade hålla på på nätet. Man kan ju lägga ut i en lokal säljgrupp att man kommer finnas på loppisen och ha det och det att sälja.Ja, upplever med folk vill ha ut nästan nypriset på grejer… o då köper jag hellre nytt! Jag brukar också tänka ungefär hälften av nypriset. Har massa fina saker som 2 ELT gjordar, helt nytt Kentucky fleecetäcke, Tech Stirrups, flera andra sadelgjordar, Bucastäcken, PS o ES schabrak mm mm Allt helt o rent. Känner jag orkar inte riktigt lägga ut på nätet när det är så mkt, hålla reda på meddelanden, väga, packa, skicka. Då kanske det ändå är en idé att boka plats! O försöka sälja resterna isf sen på nätet!![]()
Vi har varit på en i Linköping. Väldigt välbesökt med bilkö in. Men vi köpte ingenting, var mest gamla grejer som folk sålde. Inget som föll oss i smaken.