MagicaDeHex
Trådstartare
Innan jag kontaktar vet för ev. rådgivning tänkte jag höra med all mighty buke först
Min katt spyr! Nu snackar vi inte hårbollar utan om hon är utan mat ett tag.
Ex. så får hon mat på kvällen,och på morgonen så är skålen tömd.
Fyller jag upp skålen så vräker hon i sig,sen spyr hon.
Så nu har jag testat att först ge ca 5 bitar. Vänta en stund,5 bitar igen osv. tills hon inte äter alla 5 bitar längre Då fyller jag upp helt så hon kan äta själv under dagen.
Ofta funkar detta,men ibland spyr hon ändå,trots att jag tycker jag väntar en stund mellan omgångarna. Eller ibland till och med efter bara 5 bitar om hon vräker i sig dom. Även om man åker på morgonen och kommer hem på eftermiddagen så kan det va samma sak. Detta är lite bökigt,särskilt på morgonen då det är lite tidspress ibland.
Samtidigt har jag faktiskt inte stött på detta förut och har haft katt sen barnsben
Hon får torrfoder,dricker bra,och är i övrigt pigg och kry. Normal avföring,blank päls.
Varför tusan spyr hon så lätt? Och hur förebygger jag detta?
Någon som har en katt med liknande problems?
Min katt spyr! Nu snackar vi inte hårbollar utan om hon är utan mat ett tag.
Ex. så får hon mat på kvällen,och på morgonen så är skålen tömd.
Fyller jag upp skålen så vräker hon i sig,sen spyr hon.
Så nu har jag testat att först ge ca 5 bitar. Vänta en stund,5 bitar igen osv. tills hon inte äter alla 5 bitar längre Då fyller jag upp helt så hon kan äta själv under dagen.
Ofta funkar detta,men ibland spyr hon ändå,trots att jag tycker jag väntar en stund mellan omgångarna. Eller ibland till och med efter bara 5 bitar om hon vräker i sig dom. Även om man åker på morgonen och kommer hem på eftermiddagen så kan det va samma sak. Detta är lite bökigt,särskilt på morgonen då det är lite tidspress ibland.
Samtidigt har jag faktiskt inte stött på detta förut och har haft katt sen barnsben
Hon får torrfoder,dricker bra,och är i övrigt pigg och kry. Normal avföring,blank päls.
Varför tusan spyr hon så lätt? Och hur förebygger jag detta?
Någon som har en katt med liknande problems?