Spss-krångel på Mac

hjärter_dam

Trådstartare
Läser grundkurs i statistik just nu och lånade idag en cd-skiva från biblioteket med Spss-programmet. Men när jag försöker installera det kommer det bara upp en ruta som säger att det inte finns stöd för detta program på datorn :( Vad göra? Programmet är för Mac OS X, som jag ju har, vad är felet?

/S. tacksam för svar!

Sv: Spss-krångel på Mac

Det kan vara något annat litet program du behöver för att kunna köra det där programmet. Står det ingenting annat i meddelandet?

Det där felmeddelandet brukar man få när programmet inte funkar med den version av Mac OS X man har på datorn...

Svara båda...

Enligt skivan ska man inte behöva kompletterande program, men man vet ju aldrig.

Felmeddelandet säger inget annat än att programmet saknar stöd, inte speciellt utförligt tyvärr. Kan det vara idé att försöka hitta en äldre version av Mac OS X? Skulle det kunna göra skillnad?

Tack för era svar!

Vilken version står det att programmet är gjord för och vilken version av Mac OS X har du?

nej är det osx så är det bakåtkompatibelt! så du ska inte behöva byta system...

kolla att laga med skivverktyg, rättigheter å sånt, kan ju vara något som spökar..

Liknande trådar

K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: maria85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka