N
Neltic
Sv: Spruta i gång tiken??
Ugglor i mossen!?? Intressant. Jag är en helt vanlig tjej, med en tik, jobbade i USA köpte en pupp till, en som passar på min tik, och parningen vill jag genomföra efter som jag har möjlighet, och jag tycker att tiken har "rätt" till att få en kull (hon är en riktgit "moders-gestalt"), Och några pengar kommer jag knappast tjäna eftersom det inte är billigt att föda upp valpar, och en valp flyttar till tikens hundvakt (som hade henne när jag var bortrest) utan några pengar emellan. Skulle jag tjäna något som kanske, kanske det kan hjälpa till att fylla igen det svarta hålet efter pojkens hemtur!!
Mitt senaste meddelande var riktat till alla.
Jag har tänkt igenom vad jag skriver, och jag tycker att etik är viktigt - alltid.
Sedan att inte alla håller med mig är väl en annan sak. Genom att uttrycka min åsikt och mina ställningstaganden, samt redovisa mitt resonemang omkring varför jag tänker som jag gör, kanske man kan få andra att tänka till själva. Det är långt ifrån säkert att andra kommer till samma slutsats som jag, men då är ställningstagandet åtmistone medvetet.
Jag har inte för avsikt att frälsa världen, däremot vill jag att folk börjar tänka längre än näsan räcker. Alldeles för många tänker inte längre än till "jag vill".
Hur du i slutänden gör är ditt beslut, men inbilla dig inte att det är okontroversiellt. Jag har en viss känsla av att jag även skulle ha annat att invända mot en parning i ditt fall. Det enbart grundat på vad du skrivit i denna tråd. Jag kan ha fel, men det känns som om det sitter ugglor i mossen. Det är dock ganska ointressant, etiken i uppfödnig däremot har ett allmänintresse.
Ugglor i mossen!?? Intressant. Jag är en helt vanlig tjej, med en tik, jobbade i USA köpte en pupp till, en som passar på min tik, och parningen vill jag genomföra efter som jag har möjlighet, och jag tycker att tiken har "rätt" till att få en kull (hon är en riktgit "moders-gestalt"), Och några pengar kommer jag knappast tjäna eftersom det inte är billigt att föda upp valpar, och en valp flyttar till tikens hundvakt (som hade henne när jag var bortrest) utan några pengar emellan. Skulle jag tjäna något som kanske, kanske det kan hjälpa till att fylla igen det svarta hålet efter pojkens hemtur!!
Mitt senaste meddelande var riktat till alla.