Sprucken nagel.

F

Fan of Bill

På min högra hand, på mitt ringfinger har jag en nagel som senaste året alltid är sprucken.

Nageln är delad i mitten, man ser det, men sitter tunt ihop, tills jag fastnar i nåt och delar den fullständigt.

Jag har flera gånger klippt ner den ända tills det inte går mer för att låta den växa upp hel igen. Men icke.

Vad kan det bero på att en nagel helt plötsligt blir så tunn och varför går det inte över? Ser jättefult ut med långa naglar på resten av fingrarna och så den ständigt trasiga korta :(
 
Sv: Sprucken nagel.

Min högra tumnagel är sådan. Och har varit det i mer än 25 år.

Gissar att den fått en smäll, skada eller liknande någon gång runt 1985. Sedan har den aldrig repat sig.
 
Sv: Sprucken nagel.

Min mamma har det så också efter att ha knäckt nageln för lång in, har jag för mig. Den växer ut delad trots att hon försöker få den hel.:(
 
Sv: Sprucken nagel.

kl

Så då har jag nog smällt i den jag med då, fast jag inte kan minnas nån speciell gång det skulle ha hänt.

Ska på bröllop i september och vill ju ha fina naglar då. Ska testa och låta den växa ut och limma med superlim på baksidan och nagellack på framsidan, så kanske den håller under bröllopsdagen -och kvällen :)
 
Sv: Sprucken nagel.

Min högra tumnagel har varit sådan i ett par år. Nu har den äntiligen hållt i hop hela sommaren. Det jag gjorde var att klippa så kort som bara gick.

Testade även att få en lösnagel påsatt på tumnageln och det gick ju oxå ett tag men det gjorde ju ont som sjutton.
 
Sv: Sprucken nagel.

Jag klämde ena tumnageln rejält över nagelbandet när jag var liten.
Det märks i form av att jag har ett skörare "spår" i nageln.
 
Sv: Sprucken nagel.

Precis sånt spår är det jag har :cautious:

Fast jag kan ändå inte minnas nån särskild händelse som skadat nageln? Men det spelar väl ingen roll, spåret finns där och verkar vara en keeper :meh:
 
Sv: Sprucken nagel.

superlim skulle jag nog inte ta, men gå till en nagel vårds butik thingy så kan de nog hjälpa dig att bygga upp på den nageln med sånt som man brukar använda för att bygga fina fusk naglar.
superlim är nog inte så nyttigt o går inte att ta bort när du är nöjd heller, måste växa bort istället.
 
Sv: Sprucken nagel.

Ah, kom på! Jag har ju en lilltånagel som är sprucken! Den är så otroligt missbildad också, växer rakt upp på höjden istället för rakt fram som normalt! Den är delad, en oerhört liten, liten ,liten nagel är det och delad. rakt in under nagelbandet. Jag brukar dra av hela nageln, alltså båda bitarna. Den växer ut exakt likadant igen. Min andra lilltånagel är nästan likadan men den växer lite mer rakt fram också än den andra, och är inte fullt så sprucken.:D

Detta var kanske lite mer information än du ville ha, kanske? :o:o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 246
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 656
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kära dagbok, Idag tänkte jag att vi ska prata om mitt kära kontrollbehov. Det blir nog lite rörigt, men jag ska försöka hålla mig...
Svar
18
· Visningar
1 488
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp