Springer runt, runt.

honeypuff

Trådstartare
Vad vill hästen få ut eller visa när den galopperar runt, runt, runt, runt i hagen när man ska ta in den. (Har hänt ett par gånger.)
Hon ger sig aldrig, det värsta är att hagen är stor.

Bör även säga att orsaken till intagningen har varit för att rida, hon visste att det inte var boxen som väntade.
Hennes tre kompisar var även i hagen. Lugna som filbunkar.

Men varför detta cirkulerande, fort går det också.
Sen kan hon stanna upp, närmar jag mig då, så sticker hon direkt.

Jag vet hur man ska göra, tålamod såklart. Att aldrig ge sig funkar alltid.

Men varför beteendet, det är min fråga?

Sv: Springer runt, runt.

Svârt att säga, en av mina springer när han vill komma in....när jag kommer sâ slutar han..men din vill inte bli "fângad"?

Hon visar att hon inte vill in, och som du säger är det ju ridning som väntar. Hon vill mycket hellre stanna kvar ihagen.

ett tips är att lägga i tex havre,morötter lr äpplen i krubban lr rent utsagt något som hon tycker är jättegott!Då vet hon att när hon kommer in så väntas det alltid mums i krubban. :)

det funkade på min fd foderhäst

I mitt förra stall fick alltid hästarna komma in i boxen när de togs in, även om jag skulle rida, och där fanns alltid mat. Om så bara en morot eller något annant moraliskt om man skulle rida.

Så gör jag även med min nya häst i mitt nya stall, alltid in i boxen och alltid, om så bara en liten, mumsbit. Och jag aldrig haft problem att fånga i hagen även om hästen just har gått ut.

Speciellt nu på vintern tycker jag det är extra lätt att lära dem det.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 175
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar