springbreak på bökeberg

H

hallonsylt

Hej!! jag undrar bara vilka som ska till Springbreak i April??
mvh hallonsylt

Sv: springbreak på bökeberg

Jag ska dit och titta.

vad har ni för hästar och vilka klasser så man kan hålla utkik efter er :banana:

Kanske åker dit och tävlar till nästa år.

Hästen heter Buffy Dun It (mörkt palomino-sto), och vi ska vara med i
AQHA Youth + Junior Reining,
SRHA Youth + Youth Rookie + Rookie,
NRHA Youth 14-18 (x2) + Youth Rookie (x2) + Rookie (x2)

OBS att antalet beror på att klasserna går klass i klass, kommer alltså inte att göra 11 ritter under helgen, utan 6.

Min häst heter Hesa Smart Sailor och kommer denna tävling att ridas av Malin Wiman (jag vågar inte stoppa ännu).
Dom kommer på fredagen gå srha open+sr reining (klass iklass)
och srha ladies.
på lörd limited open och sönd limited open

Vi kommer, skal bare tävla All breed in hand klasser på lördagen, Whata Mighty Refund aka lillemannne är bare 2 år :) Tyvär kan jag inte tävla APHA youth halter gelding... jeg är kanske lite för gammel :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag ska dit, från första klassen på fredan tills sista klassen på söndan...
Vill absolut inte missa detta !:banana:
Men jag får hålla mig på läktaren då jag inte har någon häst i år att tävla :(

11-13 april. Du hittar info på www.srha.nu.

Märkligt att det är samma helg som tävlingarna på Grevagården!?!? Och båda så lååångt söderut!!! Vi här uppe i norr då? :( Jag ska till Grevagården och titta... :) Bökeberg ligger ju i världens ände från mitt håll sett ;)

Ja ska åka o kolla. En dag typ söndag blir de.

Någon från Borås hållet som ska åka ner o kolla någon av dagarna??

Märkligt att det är samma helg som tävlingarna på Grevagården!?!? Och båda så lååångt söderut!!! Vi här uppe i norr då? :( Jag ska till Grevagården och titta... :) Bökeberg ligger ju i världens ände från mitt håll sett ;)

Håller med!

Håller med...något tråkigt att inte medlemmarna i ex. SQHA får tycka till när föreningen blir tillfrågad om det är ok med tävlingshelg från SRHA med samma datum!?!?!?:mad:

Skulle vilja påstå att många tävlingsryttare som tävlar NRHA även tävlar AQHA!:smirk:

Absolut. Visst är det så, att många vill till båda tävlingarna. Många av mina kompisar (som har quarter) är skitsura, men de flesta tycker det är för långt till Bökeberg och väljer Grevagården istället, men det är dåligt att de inte kan planera bättre, två så stora shower samtidigt. Men tror du inte svågerpolitiken syns även här? Varför fråga medlemmrna? Vad ska man med medlemmar till ( obs ironi) det är ju bättre det gör upp det hemma vid köksbordet och bestämmer hur det ska vara och så får vi andra rätta oss efter det.

Jackpot

Vad är problemet, SQHA erbjuder AQHA klasser i reining som vanligt, samt de flesta andra dicipliner, så de som vill ha AQHA poäng på sina reininghästar kan åka dit.

Spring Break erbjuder NRHA/SRHA och AQHA klasser i reining, så dom som tycker att dom vill kvala till EM eller vill tävla fler reiningklasser än man erbjuder på en AQHA tävling åker dit.

Spring Break kokurrerar INTE med April Show på några andra områden än reining, och de som vill ha både NRHA pengar, EM kval och AQHA poäng på sin Quarter hästar åker till Bökeberg och de andra till Greva

Både du och Jackkpot bara är ute efter att bråka och har ju faktiskt inte en aning om varför det ser ut som det gör. Givetvis vill inte SRHA och SQHA förstöra för varandra eller för sina medlemmar, och stämmningen mellan de båda föreningarna är mycket god.:D

bara för att vi inte håller med dig Monke, betyder det inte att vi har fel eller vi vill ha bråk. Det är din tolkning, men faktum är att alla inte tycker som du. Det verkar du iofs ju redan ha märkt eftersom du själv tycker att du behöver ha flera namn här, för att hålla med dig själv ju, men du kan väl höra med dig själv, om du inte ska ta och svara dig själv lite även här så blir det mer svr av den typen du vill ha. Men jag tycker nog jag har rätt att ha en annan åsikt eller berätta vad mina quarterkompisar sagt och tyckt.
Men som någon annan skrev här, det är ju ett diskussionsforum å det blir ju inte så mycket diskussioner om alla tycker lika. Det finns faktiskt folk som tycker dte är synd att det blivit en sådan här tävlingskrock. Onödigt. Det finns ju sådana som jag som gärna vill sitta på läktaren och kolla in alla duktiga ekipage oxå, gärna både reiningryttarna å de andra.
Jackpot

Så vad är problemet egentligen....................?
Nu har du skrivit ett helt inlägg utan annat innehåll än påhopp på mig, har du något om själva trådfrågan?

Problemet är väl fortfarande att tävlingarna ligger samtidgt. Så mycket westernfolk fins det ju inte, klart det är ett bekymmer att det krockar. Själv väljer jag tat åka till Greva å kolla på lördagen då har jag några kompisar som är med och tävlar, för långt till Bökeberg för mig även om jag är väldigt nyfiken på stället.
Jag tycker inte jag hoppat på dig, det får stå för dig igen. Jag har en åsikt och jag sa den här på Buke, däremot tyckte jag inte som du och det ska man ju tydligen.
vad det har med dig å din person att göra det vet jg ej. Jag har inte kallat dig nåt elakt, bara tyckt annorlunda än dig.
Men jag får väl erkänna att jag tyckte det var skoj när jag läste en massa inlägg nrä du höll med dig själv, under olika namn, men skrev fel namn. Det var riktigt riktigt skoj å fik mig att läsa andra inlägg med andra ögon.
Jackpot

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: phie
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 015
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka