Spring/balanscykel

FadeAway

Trådstartare
Tänkte att sonen kunde önska sig det i födelsedagspresent. Men vilka finns och vilka är bra? Ser att en del har plasthjul och det känns sådär. Vilka har era barn? Sonen blir två i juni.

Vi köpte vår på biltema. Den är nu inne på sin tredje sommar och tredje barn och fungerar utan några som helst problem :)

Vi har också en från biltema som är inne på andra barnet. Du får tänka på att en springcykel inte kommer upp i farter eller kör på ojämnt underlag på samma sätt som en vanlic cykel, därför är det inte riktigt lika höga krav på dem.
Men det finns ju många som är otroligt snygga och mer designade än Biltemas, utan att vara skitdyra, så det är nog en smaksak. Mitt tips är dock att dyrast inte behöver innebära att den är oerhört mkt bättre.

Vi köpte originalet från springcykel.se för snart 10 år sedan. Den är flitigt använd och misshandlad av 4 barn, lite skavd här och där men fullt funktionsduglig.

Det jag inte gillar med biltemas är att de har monterat en handbroms, finns ingen anledning att ha en sån, ett litet barn bör dessutom inte moget att hantera en sån på ett säkert sätt. (Vi har demonterat handbroms från större cyklar också, de kan gott lära sig att använda fotbroms, som är mycket säkrare)

Vi köpte den här springcykeln: * Länk raderad av moderatorn*
Vi var verkligen supernöjda med den, jättebra kvalitet! Jag tyckte att det var viktigt med luftdäck eftersom vi använde den en hel del på grusvägar.
För övrigt kan jag säga att springcyklar är verkligen den bästa träningen inför att lära sig cykla med vanlig cykel! Båda mina barn kunde cykla obehindrat när de var 3,5 år.

Senast ändrad av en moderator:
Tror vi har den här:
* Länk raderad av moderatorn*
Trevlig och bra och praktisk.

Han fick den när han var tre, använder den gärna nu när han är fyra och när han fyller fem ska han nog få en riktig cykel.

Det är monterad handbroms och det känns faktiskt väldigt bra i nedförsbackarna, tidigt i vår hade han glömt den och ropade ynkligt att han inte kunde stanna, men påmind om handbromsen så gick det bra, han har inga problem att använda den.

Vi har tva sana här:*Länk raderad av moderatorn*
dom är flitigt använda.

Yngsta fick sin när hon fyllde 2 ar i oktober men da var hon för kort för den, framat sommaren sen var hon tillräkligt lang och sen dess är det full fart. Äldsta fick en riktig cykel när hon fyllde 5 ar nu i var men hon anväder sin springcykel ibland ocksa. Cykla pa den riktiga cykeln (utan stödhjul) lärde hon sig pa en timme, mkt tackvarje springcykeln tror jag.

Jag har aldrig saknat handbroms och da bor vi där det bara är backar. Barnen har bromsat med fötterna.

Vi har en Puky.

Den bästa vi testat! Välbalanserad.

*Länk raderad av moderatorn*

Jag har aldrig saknat handbroms och da bor vi där det bara är backar. Barnen har bromsat med fötterna.
Exakt så.

Vår springcykel är flitigt använd av fyra barn, alla fyra har sen lärt sig cykla pedalcykel på typ en halvtimme.
(stödhjul är inget annat än en styggelse..)

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 957
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 102
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka