Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har den varit lång i tårna?
Det är inte så ovanligt att det blir lite sprickor då.
Jag hade inte gjort något annat än att verka tån ordentligt kort.
det finns inget annat alternativ än att sko den nästa vecka eftersom hästägaren envisas med att inte ändra på fri tillgång till allt för högproteinrikt foder.
Jag skulle också gissa på att det skulle räcka att hålla henne verkad med tätare intervaller. När verkades hon senast?
Nu får du gärna förklara vad du menar, jag antar att det finns ngn anledning till detta utom att sätta igång en diskussion.
Jag börjar med hur uppkommer sk foder ränder, varför försvagas hästens hovar vid foderfång. Vad är grundorsaken till foder fång, vad är det fösta tecknet i hovarna på felaktig foderstat.
Jag skulle gissa på att sprickorna itån beror på grusinpackning som fått hovväggen att spricka.Har du otur angrips dessa sprickor av röta.Hon verkades för 8-9 veckor sen, hon kanske bara behöver verkas oftare men jag tycker inte hon har överdrivet långa tår. Är bara rädd att sprickorna ska bli större man vill ju inte ha en spricka ända upp till kronranden men vi ska se vad hovslagaren säger.
Visst går det fodra ihjäl hästar på för bra och mkt foder..såg en unghäst en gång som proppades i för mkt kraftfoder mm och den stackars kraken hade förutom växtvärk ,världens kassaste hovar,ägaren var rädd att få en mager unghäst.Jag har samma problem med en två åring och där är det inga små sprickor. Hovar kallar jag det inte för utan snarare klöver.
Lång i tårna är den absolut inte, så det finns inget annat alternativ än att sko den nästa vecka eftersom hästägaren envisas med att inte ändra på fri tillgång till allt för högproteinrikt foder.