Cherarriduracell
Trådstartare
Upptäckte när jag skulle starta upp ett kylskåp att det är flera sprickor i plasten som klär insidan. Kan det vara någon fara på något sätt eller bör jag dra ur kontakten igen och köpa nytt snarast möjligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig!Farligt är det nog inte men jag skulle vilja säga att det är ohygieniskt och jag hade sett mig om efter ett nytt i snar framtid.
Vad konstigt - undrar hur det kan ha blivit så. Är det ett kylskåp som har använts fram tills nyligen?Upptäckte när jag skulle starta upp ett kylskåp att det är flera sprickor i plasten som klär insidan. Kan det vara någon fara på något sätt eller bör jag dra ur kontakten igen och köpa nytt snarast möjligt?Visa bifogad fil 68635
Farligt är det nog inte men jag skulle vilja säga att det är ohygieniskt och jag hade sett mig om efter ett nytt i snar framtid.
Känns det fräschare för er om man tejpar över sprickan så den blir "tät" och lite mer avtorkningsbar?Håller med dig!
Det står i ett hus jag nyligen köpt. Har såvitt jag vet stått där senaste åren, det var iaf påslaget på visningen. Kan det ha kommit vid flyttstädning, om städarna drog ut kylen lite bryskt så det blev skeva "sättningar" i den?Vad konstigt - undrar hur det kan ha blivit så. Är det ett kylskåp som har använts fram tills nyligen?
Inte troligt att de var så bryska! då borde det vara sakdor på utsidan.Det står i ett hus jag nyligen köpt. Har såvitt jag vet stått där senaste åren, det var iaf påslaget på visningen. Kan det ha kommit vid flyttstädning, om städarna drog ut kylen lite bryskt så det blev skeva "sättningar" i den?
Jag skulle inte vilja påstå att tejp är fräscht mot bakterier.Känns det fräschare för er om man tejpar över sprickan så den blir "tät" och lite mer avtorkningsbar?
Har kikat ut en kylfrys på Ikea för 2700kr lite drygt, det är lite off mått på utrymmet så chansen att hitta ett fräscht begagnat kylskåp eller kylfrys med rätt mått kommande vecka/veckor känns lite osannolikt.Jag skulle inte vilja påstå att tejp är fräscht mot bakterier.
Mvh en fd kock som blivit blivit drillad i kökshygien.
Ps. Det finns riktigt fina vitvaror begagnat för nån tusenlapp.
Det finns livsmedelsgodkända tätningsmedel. Kanske du kunde kika på att använda något sådant att laga sprickorna med?Har kikat ut en kylfrys på Ikea för 2700kr lite drygt, det är lite off mått på utrymmet så chansen att hitta ett fräscht begagnat kylskåp eller kylfrys med rätt mått kommande vecka/veckor känns lite osannolikt.
Jag tänkte kanske inte tejp som bakteriebekämpare men iaf göra en slät avtorkningsbar yta för att det inte ska börja gro grejer i sprickan som har direktkontakt med luften inne i kylen. Men det var en falsk trygghet, alltså?
Ja det fastnar ju en hel del bakterier i kanterna runt tejpningen.Har kikat ut en kylfrys på Ikea för 2700kr lite drygt, det är lite off mått på utrymmet så chansen att hitta ett fräscht begagnat kylskåp eller kylfrys med rätt mått kommande vecka/veckor känns lite osannolikt.
Jag tänkte kanske inte tejp som bakteriebekämpare men iaf göra en slät avtorkningsbar yta för att det inte ska börja gro grejer i sprickan som har direktkontakt med luften inne i kylen. Men det var en falsk trygghet, alltså?