spricka i griffelbenet

H

_hekla_

hej har för ca 4 veckor sen fått beskedet om att min häst har fått en spricka i griffelbenet. hon ska snart upp och röntgas igen för o se hur läkningen går. är de någon annan som hafft detta problemet? och hur lång tid tog de för er att få era hästar i ridbar form igen?

Sv: spricka i griffelbenet

Stallägarens häst tror jag bröt griffelbenet julafton -05. Det opererades bort och hon hade boxvila till början på februari tror jag. Någongång i mars började de rida. Skritt korta stunder på rakt spår ganska länge. Därefter trav rakt fram osv. Tror de var igång skapligt på nått halvår (från själva brottet).
Nu hoppas hon och allt igen. Dock ingen tävlingshäst så höjderna är ju inte direkt 130 i vilket fall. Något man fick räkna med var en kronisk svullnad på kotan tror jag. inte mycket men den är lite störra än andra och mer gallig tror jag också.

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
527
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 950
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
733
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka