Ämelie
Trådstartare
Hästen blev sparkade för snart två månader sedan och är fortfarande inte bra! Började med att hela benet var jätte svullet och att det fanns några små sår på benet. Efter 2 hemma besök av vet. åkte vi idag till kliniken och ultaljudade och de hittade inget fel, allt såg fint ut, det var inte hasleden eller några mjukdelar som var skadade... om två veckor skulle vi få tid igen för en hältutredning. vet. trodde det kunde vara en spricka eller en liten fraktur. Någon som har erferenhet av detta? Hästen har aldrig varit speciellt halt, hon har markerat lite och haft ont de första 3-4 dagarna. Hon kanske haft en 2-3 gradig hälta som mest, och detta har varit på morgonen då hon stått inne i boxen över natten. Svullnaden och hältan har gått ner efter att hon varit i hagen och efter promenader. Det sitter på hasen. Min tanke är att hästen borde väl varit mer halt om det var en spricka eller en fraktur? Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter, det behöver inte vara just någon som råkat ut för en spricka, utan vill gärna höra andra som haft andra problem med hasen också. Nu är hon inte halt, utan mer stel!
Känner mig helt knäckt just nu, vet. lät inte speciellt positiv
Varför ska just jag ha en sån jävla otur?? Ponnyn jag hade var jag tvungen att ta bort Även om jag är säker på att denna häst kommer kunna gå att ha som promenadhäst, så känns det väldigt tungt just nu! Jag vill att pållan min ska få vara frisk, så vi kan få tävla... jag kommer aldrig kunna ta mig dit jag vill! Och inte har jag råd eller plats att köpa en till tävlingshäst just nu
Tacksam för svar!
Känner mig helt knäckt just nu, vet. lät inte speciellt positiv
Varför ska just jag ha en sån jävla otur?? Ponnyn jag hade var jag tvungen att ta bort Även om jag är säker på att denna häst kommer kunna gå att ha som promenadhäst, så känns det väldigt tungt just nu! Jag vill att pållan min ska få vara frisk, så vi kan få tävla... jag kommer aldrig kunna ta mig dit jag vill! Och inte har jag råd eller plats att köpa en till tävlingshäst just nu
Tacksam för svar!