Sprengerstigbyglar?

G

Genesis

Hur är det egentligen, är det tillåtet med ledade stigbyglar (tex. Sprenger) när man tävlar dressyr? Har alltid trott att det inte skulle vara tillåtet, men har på senaste sett fler som har haft det (dock endast på lokala tävlingar).

Sv: Sprengerstigbyglar?

tjejen som köpte min ponny hade alltid sådana även på EM och vad jag vet så vad de aldrig ng soom ngt

Sv: Sprengerstigbyglar?

Jag har haft ledade stigbyglar i flera år när jag tävlat dressyr och ingen har sagt något. Vad jag vet så står det bara "stigbyglar" i TR(?)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka