Sportbh med spänne

Therese1988

Trådstartare
Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen.
Jag är bredaxlad och har problem med kroppen, samtidigt som jag har liten byst.
"Vanliga" sportbh:ar har jag svårt att ta på och av, för mina axlar hotar att hoppa ur led av dessa rörelser.
Just nu har jag ett par vanliga som är lite för stora och ger inget stöd alls, men mindre kan jag inte få på mig pga axlarna.
Eftersom jag har så liten byst, vill jag gärna ha någon form av vaddering. En som sitter åt ordentligt gör mig heeeelt platt annars. :o

Så... Pretty please? Någon som har koll på ett visst märke/modell som kan tänkas passa? Helst spänne i ryggen, men någon kanske har testat en variant med dragkedja fram och kan berätta om de funkar bra?
 
Jag beställde just en av modellen Core från Better Bodies. Den har spänne i ryggen, är vadderad och beskrivs som "medium support" vilket jag tänker borde funka för oss småbystade. Har inte testat deras sport-bhs tidigare så jag kan tyvärr inte uttala mig om dem än, men deras leggings är i alla fall väldigt bra. https://www.betterbodies.com/sv/kvinna/sportbh-toppar/core-sports-bra-desert
Tack! Den såg ju bra ut. Jag kanske också ska klicka hem en för att testa?

Jag upplever annars att just modeller med spänne verkar vara riktad till storbystade = kupor som jag drunknar i. :D
Är det inte riktigt några kupor utan bara lite vaddering, borde det funka och forma sig utan glapp.
 
Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen.
Jag är bredaxlad och har problem med kroppen, samtidigt som jag har liten byst.
"Vanliga" sportbh:ar har jag svårt att ta på och av, för mina axlar hotar att hoppa ur led av dessa rörelser.
Just nu har jag ett par vanliga som är lite för stora och ger inget stöd alls, men mindre kan jag inte få på mig pga axlarna.
Eftersom jag har så liten byst, vill jag gärna ha någon form av vaddering. En som sitter åt ordentligt gör mig heeeelt platt annars. :o

Så... Pretty please? Någon som har koll på ett visst märke/modell som kan tänkas passa? Helst spänne i ryggen, men någon kanske har testat en variant med dragkedja fram och kan berätta om de funkar bra?
Jag har från Nike, just den jag har finns inte längre men den är lik denna

https://www.zalando.se/nike-perform...MIwcKJzcT8hgMVjgWiAx22gwxtEAQYCyABEgJbovD_BwE

Jag har även från Swegmark, lik denna men min går inte att sätta ihop upptill så denna verkar ännu bättre
https://www.swegmark.se/courage-sport-bh-svart
 
Jag beställde just en av modellen Core från Better Bodies. Den har spänne i ryggen, är vadderad och beskrivs som "medium support" vilket jag tänker borde funka för oss småbystade. Har inte testat deras sport-bhs tidigare så jag kan tyvärr inte uttala mig om dem än, men deras leggings är i alla fall väldigt bra. https://www.betterbodies.com/sv/kvinna/sportbh-toppar/core-sports-bra-desert

Nu beställde jag också en sån, så ovanligt att modellerna med spänne finns med tillräckligt liten omkrets för mig. :up:
 
Tack för snabba och bra tips! :bow:
Jag har beställt hem några olika sorter, så hoppas jag att någon av dem blir min nya favorit.
 
Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen.
Jag är bredaxlad och har problem med kroppen, samtidigt som jag har liten byst.
"Vanliga" sportbh:ar har jag svårt att ta på och av, för mina axlar hotar att hoppa ur led av dessa rörelser.
Just nu har jag ett par vanliga som är lite för stora och ger inget stöd alls, men mindre kan jag inte få på mig pga axlarna.
Eftersom jag har så liten byst, vill jag gärna ha någon form av vaddering. En som sitter åt ordentligt gör mig heeeelt platt annars. :o

Så... Pretty please? Någon som har koll på ett visst märke/modell som kan tänkas passa? Helst spänne i ryggen, men någon kanske har testat en variant med dragkedja fram och kan berätta om de funkar bra?
Mitt vanliga förslag är Shock absorber (som alla har spännen i ryggen) och modellen Ultimate Run för de sitter som berget :) shock absorber kör kupa och omkrets istället för M L storlekar.

(man ska dock vara lite smidig i armarna för att kunna knäppa den superbra högre knäppningen av två. Så om just den rörelsen är dålig för dina axlar är de ju inte lika bra.)

1719557006708.png
 
Senast ändrad:
Jag har den från Swegmark, ingen vaddering dock, men skönt med spännet då man kan välja om man vill ha mer support eller mer som en vanlig BH :)
Ah, ser nu att jag missade önskan om vaddering, Nike-BHn som jag tipsade om har det nog inte heller. Jag har själv liten byst men tycker vaddering sällan passar bra, ser ut som gamla tiders ”strut-bh” på mig. Dessutom tycker jag ofta det blir onödigt varmt med vaddering så jag undviker gärna.
 
Ah, ser nu att jag missade önskan om vaddering, Nike-BHn som jag tipsade om har det nog inte heller. Jag har själv liten byst men tycker vaddering sällan passar bra, ser ut som gamla tiders ”strut-bh” på mig. Dessutom tycker jag ofta det blir onödigt varmt med vaddering så jag undviker gärna.
Alla tips är välkomna. 😁
Viss vaddering ser skitfult ut på mig pga anledningen du skriver. Men de som inte är formpressade utan lite mer mjuka och anpassningsbara brukar funka bra!
Det är samma med "vanliga" bh:ar för mig. Formpressade kupor går fetbort. Jag fyller aldrig ut såna. 😅
 
Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen.
Jag är bredaxlad och har problem med kroppen, samtidigt som jag har liten byst.
"Vanliga" sportbh:ar har jag svårt att ta på och av, för mina axlar hotar att hoppa ur led av dessa rörelser.
Just nu har jag ett par vanliga som är lite för stora och ger inget stöd alls, men mindre kan jag inte få på mig pga axlarna.
Eftersom jag har så liten byst, vill jag gärna ha någon form av vaddering. En som sitter åt ordentligt gör mig heeeelt platt annars. :o

Så... Pretty please? Någon som har koll på ett visst märke/modell som kan tänkas passa? Helst spänne i ryggen, men någon kanske har testat en variant med dragkedja fram och kan berätta om de funkar bra?
Shock absorber har förresten ingen vaddering. Dock två lager tyg. Men iom att den är uppdelad på ett sätt som fokuserar på en uppdelning mellan brösten i designen och i viss mån i snittet så tror jag det blir mer av två kullar än en total platthet.
 
Jag har gett upp hitta en sport-bh jag trivs med tycker de sitter för hårt och är för "stela". Kör ju inga skuttohopp-pass heller utan mest styrka
Men hittade den här på lindex när jag letade vanligt bh och den har fungerat utmärkt för mig som träningsbh
https://www.lindex.com/se/p/8078641-7658-rosa-soft-bh
Pierre Robert har en massa supermjuka sportBH. För att åka slalom, träna styrka eller yoga räcker de för mig med som har 75D. Gillar att de sitter mjukare än shock absorber när man gör sådant. (de är dock att dra över huvudet så som TS inte gillar och de räcker precis för springa till bussen,rida, jogga eller skuttahopp går fetbort, men det är nice om man ska ha en BH för sport en hel dag.)
 
Pierre Robert har en massa supermjuka sportBH. För att åka slalom, träna styrka eller yoga räcker de för mig med som har 75D. Gillar att de sitter mjukare än shock absorber när man gör sådant. (de är dock att dra över huvudet så som TS inte gillar och de räcker precis för springa till bussen,rida, jogga eller skuttahopp går fetbort, men det är nice om man ska ha en BH för sport en hel dag.)
Jag är som TS hatar dra en bh över huvudet, får panik halvägs och tror jag ska fastna så för resten av livet O_o:rofl:
 
Pierre Robert har en massa supermjuka sportBH. För att åka slalom, träna styrka eller yoga räcker de för mig med som har 75D. Gillar att de sitter mjukare än shock absorber när man gör sådant. (de är dock att dra över huvudet så som TS inte gillar och de räcker precis för springa till bussen,rida, jogga eller skuttahopp går fetbort, men det är nice om man ska ha en BH för sport en hel dag.)
Jag har två modeller från Pierre Robert nu. De har töjt sig och är numera för stora, så jag kommer i dem utan att axlarna går ur led eller att jag får panik, men de ger då noll stöd och lyckas ändå platta till det lilla jag har. :rofl:
 
Jag har två modeller från Pierre Robert nu. De har töjt sig och är numera för stora, så jag kommer i dem utan att axlarna går ur led eller att jag får panik, men de ger då noll stöd och lyckas ändå platta till det lilla jag har. :rofl:
Ja det var inte till dig :) jag förstod av ts att du ville ha knäppning bak. För mig har de hållit i flera år nu och ger stöd åt D kupa som sagt, dock självklart inte för joggning eller rörlig sport bara för yoga, styrketräning, vandring typ av sport. Kan vara olika modeller.

(Den Lindexmodell som @cewe har kan jag inte ens ha på mig en dag vid skrivbordet :) )
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 092
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIX
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Perlino
  • Hjälmar
  • Hingststationer

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp