Sportbh med spänne

Ja det var inte till dig :) jag förstod av ts att du ville ha knäppning bak. För mig har de hållit i flera år nu och ger stöd åt D kupa som sagt, dock självklart inte för joggning eller rörlig sport bara för yoga, styrketräning, vandring typ av sport. Kan vara olika modeller.
Sorry, det var mer menat som en allmän reflektion över min upplevelse av två av deras modeller. 😊
(Ifall någon annan med liknande preferenser läser)
Den som nog är mer för yoga eller liknande (brett band under brösten, smala axelband) är jätteskön när den väl sitter på, men ger typ inget stöd alls. Den är också lite lättare att krångla sig i och ur pga mer stretch, mjukare tyg och axelbandens placering jämfört med den andra modellen jag har (mer klassisk med brottarrygg).
 
Ursäkta "nakenchocken", men nu har jag fått hem den bh som @Mineur tipsade om.
Jag måste öva på att knäppa den bakom ryggen (jag brukar knäppa framtill och sen vrida runt bhn) för det verkar som att det är meningen att man ska trä in huvudet mellan axelbanden (påsydda i kors) och sen knäppa bak. Jag lyckades inte pricka rätt med alla tre hyskor, så tillslut gav jag upp och lyckades tråckla in huvud och axlar efter att jag knäppt den. Det var krångligt, men inte värre än att ta på en "vanlig" sportbh.

Den sitter dock jättebra på! Bra stöd när jag hoppar och studsar och den lyfter och formar bysten så jag faktiskt ser ut att ha något där! :jawdrop::o
Typ push-up, fast med bättre stöd och utan byglar.
Jag är imponerad, för jag brukar bli platt som en planka. 🤣
1000009616.jpg
 
Ursäkta "nakenchocken", men nu har jag fått hem den bh som @Mineur tipsade om.
Jag måste öva på att knäppa den bakom ryggen (jag brukar knäppa framtill och sen vrida runt bhn) för det verkar som att det är meningen att man ska trä in huvudet mellan axelbanden (påsydda i kors) och sen knäppa bak. Jag lyckades inte pricka rätt med alla tre hyskor, så tillslut gav jag upp och lyckades tråckla in huvud och axlar efter att jag knäppt den. Det var krångligt, men inte värre än att ta på en "vanlig" sportbh.

Den sitter dock jättebra på! Bra stöd när jag hoppar och studsar och den lyfter och formar bysten så jag faktiskt ser ut att ha något där! :jawdrop::o
Typ push-up, fast med bättre stöd och utan byglar.
Jag är imponerad, för jag brukar bli platt som en planka. 🤣
Visa bifogad fil 148421
Vad bra att det blev bra! Min levererades hem till mina föräldrar i helgen så jag får vackert vänta tills nästa helg innan jag kan uttala mig.

Angående knäppningen så har jag en annan gammal HM-bh med knäppe bak och band som är i kors, och den brukar jag spänna fram och sedan vrida runt den och så trä banden över huvudet. Inte överdrivet bekvämt och det är nog inte jättebra för banden i längden, men det har funkat hittills i alla fall. Men allra bäst är nog om jag/vi lär oss att knäppa den bakifrån :angel:
 
Ursäkta "nakenchocken", men nu har jag fått hem den bh som @Mineur tipsade om.
Jag måste öva på att knäppa den bakom ryggen (jag brukar knäppa framtill och sen vrida runt bhn) för det verkar som att det är meningen att man ska trä in huvudet mellan axelbanden (påsydda i kors) och sen knäppa bak. Jag lyckades inte pricka rätt med alla tre hyskor, så tillslut gav jag upp och lyckades tråckla in huvud och axlar efter att jag knäppt den. Det var krångligt, men inte värre än att ta på en "vanlig" sportbh.

Den sitter dock jättebra på! Bra stöd när jag hoppar och studsar och den lyfter och formar bysten så jag faktiskt ser ut att ha något där! :jawdrop::o
Typ push-up, fast med bättre stöd och utan byglar.
Jag är imponerad, för jag brukar bli platt som en planka. 🤣
Visa bifogad fil 148421

Den ser ut att sitta väldigt bra! :)
På mig blev XS bra i omkrets, men för liten i kupan. Tyvärr vanligt med sportbhar där det inte är storlek baserat på kupa+omkrets. :( Men den var så himla skön att jag testar att beställa en S och hoppas att den kan sitta bra med bandet knäppt så hårt det går.

(Har normalt sett ungefär 65C-D i vanliga bhar, 65DD-E hos change som ju brukar ligga lite off i kupa. Mer "plattrunda" bröst med rätt låg volym, så det brukar ändå funka med lite mindre sportbh om det inte är någon bygel som kan bli för smal.)
 
Mitt vanliga förslag är Shock absorber (som alla har spännen i ryggen) och modellen Ultimate Run för de sitter som berget :) shock absorber kör kupa och omkrets istället för M L storlekar.

(man ska dock vara lite smidig i armarna för att kunna knäppa den superbra högre knäppningen av två. Så om just den rörelsen är dålig för dina axlar är de ju inte lika bra.)

Visa bifogad fil 148241
Om du inte testat så kan jag tipsa om "Ultimate Run Padded Bra" från samma märke. Den är mycket bekvämare och håller brösten bättre på plats trots att bandet runt bröstkorgen är stretchigt. Plus mindre skav och ger snyggare form. Jag har kastat mina icke-vadderade, kunde inte andas i dem :wtf:
 
Om du inte testat så kan jag tipsa om "Ultimate Run Padded Bra" från samma märke. Den är mycket bekvämare och håller brösten bättre på plats trots att bandet runt bröstkorgen är stretchigt. Plus mindre skav och ger snyggare form. Jag har kastat mina icke-vadderade, kunde inte andas i dem :wtf:
Joo kanske, men dels kostar de mycket pengar att köpa för att testa, jag äger typ två träningsBH inte massor och dels tycker jag väldigt mycket om Ultimate run bra och tycker den är superbekväm. Får inget skav, har inget emot att bandet sitter åt när jag tränar, gillar att det inte är varm paddning i BHar till vardags heller, gillar inte looken på padded Ultimate run.

Bryr mig inte ett vitten om hur brösten ser ut när jag tränar. :) Men i min ultimate run är de två och sticker ut så jag har inget att klaga på om jag brydde mig, tycker dock det är supersnyggt när det är mer platt men dit kommer jag inte oavsett.
 
Den ser ut att sitta väldigt bra! :)
På mig blev XS bra i omkrets, men för liten i kupan. Tyvärr vanligt med sportbhar där det inte är storlek baserat på kupa+omkrets. :( Men den var så himla skön att jag testar att beställa en S och hoppas att den kan sitta bra med bandet knäppt så hårt det går.

(Har normalt sett ungefär 65C-D i vanliga bhar, 65DD-E hos change som ju brukar ligga lite off i kupa. Mer "plattrunda" bröst med rätt låg volym, så det brukar ändå funka med lite mindre sportbh om det inte är någon bygel som kan bli för smal.)
Jag tog en M, men får spänna in den på innersta. S hade nog blivit för liten i kupan.
Jag är nog formad ungefär som du, förutom att jag är bredare och med snäppet mindre bröst. Men jag känner igen det där med "plattrunda med låg volym". 😅
Hopplöst när jag behöver "för stor" kupa för att få plats på bredden, men då fyller jag inte ut den. En kupa som är lagom för min lilla volym, sitter så en del av brösten hamnar utanför.
Är alla bhar konstruerade för att brösten ska vara smala, sitta tätt ihop mitt fram och puta ut massor?
 
Är alla bhar konstruerade för att brösten ska vara smala, sitta tätt ihop mitt fram och puta ut massor?

Jaa, exakt så är det! :rofl:
Jag har ett par modeller som sitter väldigt bra, allihop är från change och ingen av modellerna säljs numera. Så gott som allt annat har för smala byglar, byglar som går upp för högt mellan brösten och trycker, eller kupor som blir tomma nertill och klämmer ihop brösten upptill. :down: Vad ska vi med donut-bröst köpa? :confused:
 
Jaa, exakt så är det! :rofl:
Jag har ett par modeller som sitter väldigt bra, allihop är från change och ingen av modellerna säljs numera. Så gott som allt annat har för smala byglar, byglar som går upp för högt mellan brösten och trycker, eller kupor som blir tomma nertill och klämmer ihop brösten upptill. :down: Vad ska vi med donut-bröst köpa? :confused:
Change har en modell som sitter bra på mig. Florence, tror jag den heter? Annars är det hopplöst... :arghh:
 
Fick hem i S nu. Superskön, sitter snyggt för att vara "vanlig" sportbh utan kupor, och kommer användas flitigt i gym och vardag. Eftersom jag är under 160 är axelbanden lite, lite långa så jag tror inte den kommer vara lika bra till tex löpning. Så pass snygg att den nog blir förstaval när jag går utan tröja i sommar. :)
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 682
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 093
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 482
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp