Sporrar på ponnydressyr

G

Gyllene

Enligt TR så ska sporrarna på en ponnydressyr vara 15mm och "rundade". Men hurdå rundade? Mina är 15mm men jag vet inte om de är rundade :crazy: Hur vet jag om de är det? Bild?

Sv: Sporrar på ponnydressyr

är det en "kula" eller en "pinne" som sporrenänden ser ut som? Pinnen har ett rakt avslut.

Mina räknas nog tydligen inte som kulsporrar då de är som en pinne fast lite avrundade.. men vad händer om jag skulle ha dem på dressyrtävling?

Har du "fel sorts" sporrar eller för långa så kan du bli diskad om någon domare ser det. Det händer väl vid enstaka tillfällen att alla ryttare kollas (dock väldigt sällan).

Huu, vet inte om jag vågar ha dem då... inte om jag hinner köpa nya heller. Det kan ju alltid vara någon som påpekar det. Tror ni att det syns att de inte är rundade?

jag skulle inte chansa. Men att åka förbi och köpa ett par sporrar tar ju inte lång tid, om du har nära till hästaffär vill säga, eller om någon annan kan åka och köpa dem åt dig?
Eller kanske du kan få låna av en stallkompis?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Från den 1 september 2024 blev det frivilligt att använda sporrar under dressyrtävlingar i USA, enligt en ny regel från USEF. Precis som...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar