Sporrar och spö på tävling?!

D

dalla_4_ever

Ja,då kommer jag med lite frågor som jag hoppas ni på buke kan hjälpa mej med :)

Får man rida med sporrar på en lätt klass tävling? Och kan man byta spöhand under tiden som man rider?
Kanske självklara saker för nån mer van än mej ;) men jag vore tacksam för svar :)

Sv: Sporrar och spö på tävling?!

ok, tackar så mkt för svaret! :)

Lånar tråd med en fråga till - kan jag välja att ha mitt spö i inner hand hela tiden trots att man eg. har det i ytter?

vad jag kommer ihåg så hade jag mitt på inner hela tiden, visserligen lättklass men jag blev inte diskad eller ngt sånt så jag tror att det ska vara ok.. Jag hade ingen aning om att man ska ha det på ytter:angel:, står det i fipo?

nyfikenjag skrev:
Lånar tråd med en fråga till - kan jag välja att ha mitt spö i inner hand hela tiden trots att man eg. har det i ytter?

Du kan välja vilken sida du vill, det finns inget måste när det gäller detta.

Nja sporrar ska du nog inte använda, i så fall spö...

Spöt lär man väl få ha i vilken hand man vill tror jag i alla fall:smirk:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 806
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 583
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30