"sponsring av klubben"..?

Sv: "sponsring av klubben"..?

vi får klubbjackorna gratis, sen får vi startavgiften på lag tävlingarna och ingen avgift på tävlingarna hemma om man hjälper till på 2 tävlingar på 1 år. tycker det är jätte bra

LitenIsa skrev:
Inte nått... INget kag ens tänkt på. varför skulle klubben ge mig "pengar" för att jag tävlar?
för att uppmuntra dej till att åka ut och tävla och på så sätt göra reklam för klubben så den får fler medlemmar = mer pengar från medlamsavgifter osv...

va bra då får du ju veta ändå, fast de inte var du osm starta tråden ;)

CK skrev:
Det är väl vi medlemmar som ÄR klubben. Varför skulle en klubb behöva sponsra tävlingar för vissa medlemmar?
Visst, om klubben har god ekonomi, och de medlemmar som jobbar ideellt, men inte tävlar, också får del av kakan.
Men ofta är det väl så att de som tävlar mest bara ser till att plocka ut det goda, och struntar i att ställa upp när det behövs hjälp?

Jag har nån gång fått startavgifter till större tävling betald, men anser att jag som vuxen gott kan betala mitt fritidsintresse själv.
Har klubben lust att göra nåt så är det väl bättre att de köper in sånt alla medlemmar kan ta del av, t ex föreläsningar och dylikt?
Jo men man gör ju "reklam" för klubben när man är ute och tävlar, och det kanske man inte vill göra om man inte får nått tillbaka..

Jag är inte helelr vuxen och har inget jobb osv. så jag har sämre eknomi

Jag är inte heller vuxen, men jag tycker ändå att jag själv kan stå för mitt tävlande. Okej, klubbjackorna skulle de väl kunna bjuda på, men i övrigt klarar jag mig.

Vi får ingenting annat än att klubben betalar anmälningsavgift samt startavgift till lagklasser.

jo det är klart, jag tycker också att det inte spelar nån roll om dom betalar anmälning osv. men jag tycker det är roligt om man skulle få schabrak eller jackor eller sånt, så att dom iaf visar att dom bryr sig lite över att man är ute och gör reklam för dom :p

JO dte får vi.. på hemma tävlingar så är det att betala halva anmälningen.. även box är billigare för oss.(på meeting) När man är med i elitlaget får vi nya jackor varje år. står klubbens nam, mitt eget, och att dte är elit dressyr, fick x antal pengar när jag kom med till nm och vi fick körersättning när laget gick vidare till lag-sm! så det är helt ok dessutom är medlemsavgiften billig..

Jag är ingen aktiv tävlingsryttare. Har hittills endast startat på en enda lokaltävling, men visst - förhoppningsvis ska det bli fler starter framöver! Vi har är två klubbar egentligen, som samarbetar med varandra och jag är på olika håll aktiv i bägge. Men hur som helst så samarbetar klubbarna och har en allians ihop och det är denna som arrangerar tävlingarna från lokal och uppåt (oftast är det bara lokal dock, vid något tillfälle har vi arrangerat reg. hopp). Det är ingen större tävlingsverksamhet vi har, i år hade vi väll kanske ca 35 st som löst licens i alliansen? Och då har antalet som löst licens ökat med säkert ca 10 pers sen förra året.

Men vi får schabrak för att vi löser licens. Men den ena klubben som jag är med i och som jag är med i US hos har bestämt sig för att sponsra alla ryttare som tillhör US i klubben. Alltså inte bara själva styrelsen utan alla som tillhör den åldersgruppen inom klubben. Dessutom så betalar vi även medlemsavgiften till alliansen samtidigt då för de som ska lösa licens.

Men jag vet att vi, alliansen har ett presenkort på 10 000:- på Stadium så vi kommer köpa klubbjackor eller västar därifrån då. Vi kommer visserligen få betala lite grann för dessa men priset blir ju rätt så reducerat mot vad det annars skulle ha kostat för jackan/västen. Vi ska ju ha brodyr eller tryck på dom också.

Men sedan om man är med i alliansen och säljer bingolotter (vet inte exakt hur många per vecka) så kan man få Tränings och Tävlingsbidrag. Vet inte exakt vad det innebär så här i detalj, men man får helt enkelt lite bidrag då man tävlar eller ev. tränar (beror ju lite på om man kommit ut på tävlingsbanan ännu osv.)

Det lät ju bra =) (förutom att jag hatar när man måste sälja bingolotter:p)

Äldsta klubben: gratis kurser och träning
Nästa klubb: betalar ryttarlicensen
Funderar på klubb :p : inte ett skit

Hjälper man till som funktionär på tävlingar (minns inte hur många) så får man startavgiften betald på hemmatävlingarna.

Vi får en startavgift/dag när det är olkala och regionala hemmatävlingar. Jag fick gratis uppstallning för att jag hjälpte till. Men en hel del tar de pengarna för startavgifter och gör sedan ingenting.

Får låna klubbschabrak på lagtävlingar.

Tycker att man ibland kunde få träning eller kurser, de som hjälper till alltså...

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 925
Senast: Cambrie
·
R
Ekonomi & Juridik Ser lite nu och då att folk har täcken/västar/schabrak/jackor med loggor på. Ibland är det stallets logga, ibland någon random firmas...
Svar
10
· Visningar
1 587
Senast: Raderad medlem 142449
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 642
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama