"sponsring av klubben"..?

O

oseriös

Vad får ni för eran klubb för att ni tävlar för dom?? Schabrak? Jacka? Betald bensin/anmälningsavgift..?? Är ni nöjda..?

Sv: "sponsring av klubben"..?

tänk att en sån här tråd funderade jag på å starta förra veckan men sen glömde jag det....

vi får halva startavgiften på hemmatävlingar och tävlingsstöd i form av pengar, om man är med som funktionär ett visst antal dagar. stödet baseras på placeringar samt starter i medelsvår (juniorer lätt A)

Vi får inte ett skit. :( Vi som är duktiga och snälla får slita häcken av oss för att få våra egna tävlingar att funka... Om man hjälper till visst mycket under året kan man få tillbaka licensen.

inget vad jag vet. Inte på ngn klubb.

vet att ett ställe delar ut klubbjackor.

Det beror på vilken "nivå" man är på... på min nivå och med unghästar så inte ett skit.

Min klubb betalar Ryttarlicensen om man är med och hjälper till på några tävlingar, tycker det är helt OK.

Vi säljer inga lotter eller sånt skit så alla får betala lika mkt för klubbjackor o dyl. men de är inte spec dyra..

jag tävlar då ridskoleponny och då betalar klubben hästhyran, förut betalade klubben även transport men det blev för dyrt. :mad: så nu betalar man startavgifter, transport osv. själv. Man får inga klubbjackor eller dyl.

Man får tillbaka licenspengarna i slutet på året om man har hjälpt till på ett visst antal tävlingar varje år. Vet inte hur många eftersom jag alltid har hjälpt till på alla, så det har inte varit aktuellt att ta reda på det för min del. ;)

Tävlar ridskoleponny/häst och betalar hästhyra och alla "tävlingsavgifter", transport och sånt. Alla papper och sånt som hästen behöver fixar klubben
Tävlingsjackor får man köpa till förmånligt pris. Dvs, ridskolechefen fixar billiga med sina kontakter. ;)

Senast ändrad:

vi får ingenting men tycker det är helt okej, jag får ju låna en av ridskolehästarna att tävla med men dom som har egna får ingenting heller. Men klubben har inte precis vart nån vidare tävlingsklubb...

Vi får gratis startavgift på hemmatävlingar. I övrigt vet jag inte. Jo, licensierade medlemmar får 200 kr rabatt på klubbjackorna.

Det är väl vi medlemmar som ÄR klubben. Varför skulle en klubb behöva sponsra tävlingar för vissa medlemmar?
Visst, om klubben har god ekonomi, och de medlemmar som jobbar ideellt, men inte tävlar, också får del av kakan.
Men ofta är det väl så att de som tävlar mest bara ser till att plocka ut det goda, och struntar i att ställa upp när det behövs hjälp?

Jag har nån gång fått startavgifter till större tävling betald, men anser att jag som vuxen gott kan betala mitt fritidsintresse själv.
Har klubben lust att göra nåt så är det väl bättre att de köper in sånt alla medlemmar kan ta del av, t ex föreläsningar och dylikt?

Jag har varit medlem & tävlat för 4 olika klubbar hittills & har aldrig fått någon sorts sponsring... förutom vid lagtävling, då har vi fått mil-ersättning...
Däremot har ju de flesta klubbar någon form av tävlingsbidrag man kan söka... Har man gjort ett visst antal arbetsuppgifter.. (funktionär, lägermamma, sälja bingolotter, vårstädning osv) så får man tävlingsbidrag.
Tävlingsbidraget har bestått t ex av mil-ersättning, när man åker iväg & tävlar. Sedan t ex 100 kr biodrag om man rider lätta klasser, 200kr om man rider Msv-klasser.
Halv startavgift på hemmatävling + subv. uppstallning...

MVH

oseriös skrev:
Vad får ni för eran klubb för att ni tävlar för dom?? Schabrak? Jacka? Betald bensin/anmälningsavgift..?? Är ni nöjda..?

Nu är jag möjligtvis en dum islandshästmänniska, men:

Varför skall ridklubbarna/lokalföreningarna stå för de tävlandes kostnader? Är det inte tillräckligt att klubbarna jobbar för att det ska finnas funktionärer och faktiskt finansiera tävlingarna som sådana?

Om man är riktigt duktig kan man ju söka sponsorer bland företag istället!

Jag vill inte spendera mina medlemsavgifter för att finansiera enskilda tävlande, däremot gärna för att ordna tävlingar i klubbens regi. Sedan kan man ju givetvis genom klubben erbjuda diverse träning etc men det skall ju erbjudas samtliga medlemmar, inte bara de som tycker om att tävla.

inget, men vi har heller inga "krav" på att man måste ställa upp som funktionär. Om man är med i lagen måste man dock vara med ett visst antal dagar. Dock fixas det ju bra pris på klubbjackor, schabrak, det utförs resor för att kolla på lite olika evenemang, aktiviter osv.

Sen är det gratis på att ställa upp på KM. :banana:

Men jag anser inte heller att klubben ska ställa upp med pengar eller liknande till de tävlande. Det är inte det klubbens pengar ska gå till tycker jag. Det är ju bättre om man använder dom pengarna till att göra klubb och anläggning bättre istället!

Senast ändrad:

Vi får licensavgiften av klubben efter minst 15 starter på den nivå licensen är löst för (alltså 15 starter på regional/nationell ger seniorlicensvgiften medans 15 starter på lokal ger lokallicensavgiften). Tävlande ekipage för en klubb är klubbens ansikte utåt ger reklam för klubben och förhoppningsvis några nya medlemar som betalar medlemsavgiften, av de klubbar jag hört gjort på detta sätt finansierar det sig själv ganska snabbt just pga ökningen av nya medlemar.

Inte nått... INget kag ens tänkt på. varför skulle klubben ge mig "pengar" för att jag tävlar?

Ingenting :S
Eller när vi tävlar hemma tävlingar så får vi efteranmäla oss utan extra kostnad.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
925
Senast: Bison
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 925
Senast: Cambrie
·
R
Ekonomi & Juridik Ser lite nu och då att folk har täcken/västar/schabrak/jackor med loggor på. Ibland är det stallets logga, ibland någon random firmas...
Svar
10
· Visningar
1 587
Senast: Raderad medlem 142449
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 642
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama