Nu är det ju inte "bara" Helena som tagit fram Madick, hästen gick redan svår klass (150) med framgång när Helena tog över så något jättejobb har hon ju inte gjort hon var ju ganska långt kommen redan.
Felet är som sagt att hästägaren inte tänkt till innan hon skrev under avtalet. Kan bara gissa hur mkt utgifter hon har för Madick utan en krona i inkomst för henne, att hålla en så värdefull häst försäkrad i fullvärde är omöjligt kan tänka mig att hon ändå har en hög försäkring med DYRA premier varje månad att hon dessutom står för alla veterinärkostnader kan jag också tänka mig kostar MKT, en häst på den nivån gås igenom rutinmässigt hela tiden och varenda liten tendens behandlas.
Att hästen ökar i värde hjälper ju inte henne att betala räkningarna om inte hästen säljs, och det är nu hon skulle säljas om hon skall inbringa det där höga värdet, det är nog mkt där skon klämmer att ägaren inte kan sälja henne, gissar att hon fått rejäla bud. För varje dag som går så finns ju en risk att något händer som gör att hon inte är värd de där pengarna längre skador kommer snabbt kan tom hända i boxen som vi alla vet.
Ett frustrerande läge för hästägaren att bara sitta med utgifter samtidigt som hon i stället kunde blivit stenrik, att det dessutom är någon annan som håvar in inkomsterna är naturligtvis frustrerande.
Jag förstår faktiskt inte hur hon kunde gå med på ett så jäkla dumt avtal från början allra minst skulle hon ju krävt del i prispengar redan från början så att det fanns en teknisk möjlighet att hästen kunde betala i alla fall sina vet/förs kostnader själv.