Spökfilm - hus vid havet?

Shannado

Trådstartare
För ca 10-15 år sen såg jag en film på TV. Det var en amerikansk skräckfilm/spökfilm som handlade om ett hemsökt hus som låg vid havet och i början av filmen fick man bl.a. se en stor svart hund som iakttog huvudrollsinnehavarna på avstånd när de gick på stranden. Hunden återkom sen senare under filmen också i anslutning till huset. Jag minns tyvärr inte så många fler detaljer.

Nån som har en aning om vilken film jag menar och vad den kan tänkas heta? Jag skulle vilja se den igen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Äldre Nu hoppas jag att bukes samlade filmexpertis ska kunna hjälpa mig! Det är dock oerhört knapphändig information... För typ 15 år sen...
Svar
1
· Visningar
515
Senast: Koltrast
·
Äldre För många år sedan, i alla fall runt 8 år, såg jag delar av en skräckis hemma hos min farmor och farfar på deras boxer. Det var nog den...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Twihard
·
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 919
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur