Du behöver: Ett bra rep i lagom längd samt en tändare.
Trä på haken där du vill ha den, vik repet och sära repets olika "trådar". Du eldar lite på "trådarnas" ändar så de inte fransar sig. Sen trär du "trådarna" under de andra trådarna som fortfarande är rep, lite typ att fläta. När du sedan är klar, efter ca 10 cm flätning så fäster du det hela med att elda lite på ändarna så de fastnar i repet. Detta förutsätter att det är lite nylon i repet så det smälter av värmen.. Bomull brinner alldeles för bra, där använder du tex eltejp eller mantejp istället! Hoppas du försod. Svåt att förklara, lätt när man kan det... Och du. Övning ger färdighet!! :D

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: fio
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: Rosett
·
Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 625
Senast: Zacci
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 377
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp